Вероятно ще се забави стартът на съвместното дружество между Singapore Airlines и Tata в Индия, Vistara.
Авиокомпанията, която се очаква скоро да получи първия си А-320 се бе обявила преди това, че ще лети от октомври.
Сега се оказва, че трябва да довърши редица формалности преди регулаторът в авиосектора, DGCA да й даде удостоверение за летателна годност или удостоверението за полети SOP.
Като част от формалностите е и изискването очакваният самолет да бъде брандиран в цветовете на Vistara в Сингапур.
Той трябва да изпълни няколко изпитателни полета преди DGCA да му даде разрешение да лети.
Авиопазарът на Индия е пословично труден.
Високият акциз върху горивата и високите летищни такси надуват разходите, а евтините тарифи са изключително популярни.
В този хаос се появява нов играч, Vistara, която планира да започне полети от октомври 2014 в страна, където авиокомпаниите натрупаха близо 10 млрд. д. загуби от 2007.
Vistara ще предлага първокласна услуга.
Един от най-високо оценяваните авиопревозвачи в света, Singapore Airlines притежава 49% от съвместното дружество с Tata Sons.
Vistara се прицелва към бизнес пътниците. Започва с пет Airbus през 2014 и планира да пусне общо 20 през следващите години.
"Убедени сме, че имаме всичко, което ще ни отличи на този пазар и ще станем най-добрата авиокомпания, предлагаща пълната услуга в Индия, каза за Bloomberg главният изпълнителен директор Фи Тейк Йон.
Чуйте коментара на Хаслинда Амин от Bloomberg Сингапур - във видеото.
Коментар на от Сингапур на Хаслинда Амин за Енджи Лау в студиото на Bloomberg в Хонконг:
Vistara трябва да направи тестов полет. Стигнаха до одобрения и разрешения. Изпитанията са необходими за получаване на удостоверение за летателна годност.
Освен това правителството също трябва да подпише.
Според един човек, започнат с този въпрос, не всички изисквания и процеси са били изпълнени. Така че Vistara едва ли ще започне да лети от следващия месец.
Доколкото разбрах, Singapore Air е кандидатствал за разрешително преди 5 месеца. Още през април.
Американският регулатор в авиацията, FAA дава разрешителни до 6 месеца след подаване на заявление.
Вероятно това се дължи на изискването за проверка на всички процедури за безопасност.
Спомнете си, че FAA намали стандарта за безопасност на Индия в началото на 2014. Американските власти бяха разтревожени от съкратения процес на одобрение.
Въпреки това, както знаете, в Индия често има закъснения.
Съвместното дружество на Air Asia също бе забавено и компанията направи първия си полет едва през юни.
Сякаш чакаме да построят цяла къща. Минава ден след ден, а те се бавят .. Ако не през октомври, тогава кога можем да очакваме Vistara да започне да лети?
Може да има няколко месеца забавяне.
Вероятно ще летят от декември.
Това казва един анализатор в авиацията.
Той каза, че това е по-реалистична цел.
Но дори и тогава - забравете за петте самолета. Вероятно Vistara ще лети само с 1-2 самолета.
Както знаете, Vistara стартира от Делхи, за разлика от Air Asia, която започна операции от Ченай.
Vistara се прицелва към първокласния сегмент на пазара - първокласните пътници.
Това също е различна стратегия в сравнение с Air Asia.
Те залагат на по-високите цени, с които да преодолеят големите разходи.
Знаем, че е много скъпо да се поддържа авиокомпания в Индия.
И това се отнася за индустрията като цяло.
Компании като Kingfisher, например.
Индийският авиопазар се бори със загубите. Като цяло индийските превозвачи загубиха 10 млрд долара в последните 7г.
Това е много труден пазар.