Авиошоу

Събота от 16:00 часа
още

Джон Лихи, главен оперативен директор на Airbus

Авиошоу сезон 4: Фарнбъро 2014

01.08.2014 | 01:00
Джон Лихи, главен оперативен директор на Airbus
Джон Лихи, главен оперативен директор на Airbus

Интервю на Джон Лихи, главен оперативен директор на Airbus за Bloomberg.


При мен е оперативният директор на Airbus Джон Лихи.

Много се радвам, че сме тук с вас в този хубав ден.

Кажете ми за A320Neо, който вчера обявихте. Какъв ще бъде неговият успех?

На какво се надявате с него?

Най-малко над хиляда поръчки. Пазарът го очаква. Над 4000 самолета. Какво искаме ли? Искам някъде между 50 и 100 поръчки за този самолет до края на шоуто.

 

Вече имате 25 от лизингова компания - Air Lease. Може да чуем за още тази седмица.

Чакаме да чуем нещо.

Кажете ми за Air Asia. Чух, че ви бил дразнел - както се изразява Тони Фернандес, за да получи този "самолет-убиец", както го нарича той. Сигурно лоукостът ще грабне самолета, нали?

Очаквам да се видя с Тони до края на седмицата. Да, това ще бъде мног одобър самолет като икономичност.

Ние предлагаме 14% по-ниска консумация на гориво на седалка, 12% по-ниска консумация на полет. При това самолетът си е много добър. Но с 25% по-нисък капиталов разход.

 

Помогнете ми да разбера ценовото сравнение с Dreamliner. Вие казвате, че ще бъде конкурентен в цената. Но по каталожна цена А330-900 и 787/9 .. или сравняваме погрешно..

Да, сравнявате грешно като използвате каталожни цени - никой не плаща по каталог. Второ - самолетът на Boeing на сайта им е доста базов, ние имаме доста по-оборудван самолет, с много опции.

 

Трябва да се сравняват сравними неща.

Китайците играят все по-важна роля - китайските авиокомпании, искам да кажа. Те са ви голям клиент - на вас и много други авиопроизводители. Колко е голям китайският пазар според вас? Може ли да се заинтересуват от А330?

Много голям пазар са. Очаквам да продам над 200 А330 в Китай. Не само Neo, но и оригиналния самолет, който имаме - сегашният А330. Общо - към 200 самолета.

 

Какво става с А380, особено с поръчката на Qatar Airways. Ние си поговорихме с Ал Бакр вчера. Той беше бесен на Airbus, заради закъснението на програмата на А380. Какво го задържа в момента?

Голяма част от нещата са козметични. Но всяка авиокомпания, както и всеки купувач на автомобил има право да провери новата си машина и да се увери, че отговаря на стандартите му. Ал Бакр има много високи стандарти и ако види нещо, иска да се оправи. Така че ние оправяме.

 

Във Франция много се говори, особено напоследък, за еврото в международната търговия. Имате ли някаква представа дали еврото може да играе по-голяма роля в международната търговия? Защо трябва да продавате самолети на европейски превозвачи в долари?

Ами не съм длъжен. Всъщност EasyJet, Lufthansa и други могат да си купуват самолетите в евро. Убедени сме, че след 20г. то ще стане още една резервна валута, както е щатския долар.

Сега обаче предлагаме на всяка авиокомпания да купи в евро, ако иска.

 

Ами ако е твърде силно, както сега?

Силно е, да и това е част от проблема.

Когато се появи беше 1,19. Някъде между паритет и 1,19 е много добро ниво.