Ползите от позитивната работна среда
Редица проучвания сочат, че стресът на работното място вреди на производителността. В този смисъл много експерти препоръчат изграждането на позитивен климат в компанията. По този начин, вместо да се фокусират върху недобрите си лични отношения, служителите ще насочат усилия към задълженията си. Естеството на общуването на работното място е от изключителна важност за начина на постигане на самите резултати и много често от критична значимост за изпълнение на заложените цели.
Основателят и управляващ директор на британската консултантска компания за подбор на кадри в областта на продажбите, маркетинга и управлението Pinnacle Consulting Стив Роган прави пет препоръки за създаването на позитивна среда на работното място.
Ето и списъка, публикуван на профила на Роган в LinkedIN:
Отношението на шефа има значение
Наистина е просто, но ако шефът изслушва, има открито и щастливо поведение, има готовност да помага, както и да окуражава екипа си, може да постигне чудеса.
По този начин на хората се осигурява среда, където имат глас, който ще бъде чут. Така те няма да държат идеите само за себе си, страхувайки се да не станат за смях, например, но ще имат желание да ги споделят и да се борят за тях.
Намерете правилния баланс между увереността и арогантността
Това е важно, както за индивидите, така и за компанията. Арогантността може да бъде отблъскваща за колеги и клиенти и не окуражава екипната работа и сътрудничество. Всъщност подобно поведение отдалечава другите.
Някой, които е наистина уверен, вярва в познанията и способностите си, е наясно, че може да подкрепя колегите си в тяхното израстване, без да изпитва страх, че по този начин подкопава собствените си позиции. Този тип хора също така се достатъчно откровени да поискат подкрепа за себе си и да изслушват друго мнение. Откритостта за друго мнение е страхотен знак за увереността на някой, отбелязва Роган. Подобно поведение създава приятна и предизвикателна обстановка, в която увереността се мултиплицира.
Фокусирайте се върху позитивите, вместо да дълбаете върху негативите
Шефът би трябвало да страни от формирането на негативна среда, било то по отношението на компанията като цяло или когато става дума отделни аспекти от работата на хората. Ако негативизмът е прекален, хората няма да са убедени, че ще се справят. Хората от мениджмънта би трябвало да се постараят да разказват истории за успех на екипа си.
Екипът има нужда от подкрепа и окуражаване, за да се вдъхнови да постигна повече. Това може да бъде изразено по формулата: повече продажби- по-големи комисионни или повишение, например. Не забравяйте вълшебната дума „Браво“, когато някой от екипа постигне успех, съветва Роган. Спомнете си и други вълшебни думи от ежедневното общуване. В крайна сметка- корпоративната комуникация има правила, които са много близо до обикновеното междуличностно общуване.
Намерете катализатор, който да промени атмосферата на работното място
Понякога трябва да направите нещо, което да вдъхнови и промени нагласите на хората. Спомнете си, че за да се разгори огън е необходима искра. Опитайте и направете нещо, което изпраща положително послание към цялата компания, а защо не и към конкурентите ви.
Това може да бъде направено чрез дейност на компания, на екипа или единствено от вас. Напълно възможно е, че чрез действието на един единствен човек да бъде осъществена промяна в работната атмосфера за много кратък период от време.
Накарайте хората да мислят, че може да успеят и да бъдат повишени
Увереността е много важна и е ключов компонент за успеха на даден човек, който има желание да расте и напредва в кариерата си. Проектирането на доверието на работното място може да се окаже разликата между успеха и провала.
И така- хората в управлението следва да убедят останалите в компанията, че има надежда стремежите им да бъдат осъществени. Ако това се случи, останалите ще вложат повече от себе си в работата и ще допринесат в по-голяма степен за постигнато на целите на компанията. От позицията на шефа е жизнено важно да установите силна връзка и уважение с вашия екип и колеги.
За някои, особено тези с висока емоционална интелигентност, изграждането на положителна работна атмосфера се случва изключително лесно- сякаш от само себе си, с едно щракване на пръстите. Други би трябвало да положат усилие. Но едно е ясно- положителният климат на работното място не е за пренебрегване. Той, подобно на корпоративните ценности, е неизменна част от облика на компанията, нейните успехи и постижения.
И така, помислете- къде насочвате усилията си- в изпълнение на корпоративните цели или в туширане на негативизъм от различно естество.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК