5 начина за драстично повишаване на удовлетвореността на служителите

Има неща, които не се купуват с пари

17.08.2014 | 13:39 Редактор:
5 начина за драстично повишаване на удовлетвореността на служителите
5 начина за драстично повишаване на удовлетвореността на служителите

Има неща, които не се купуват с пари. Докато  зареденият хладилник, заниманията по йога и масата за пинг-понг са невероятни бакшиши за офиса, в крайна сметка са едни повърхностни екстри, пише Фирас Китанех, изпълнителен директор и съосновател на One Mall Group за Entrepreneur. com. Той е убеден, че служителите заслужават повече и представя пет начина за развитие на работното място по начин, който да кара хората се чувстват щастливи и мотивирани:

1. Ускорени работни процеси

Пусни. Изплакни. Повтори. И ако практиката показва добри резултати при машините, никой човек няма да признае, че цени да върши една и съща задача отново и отново, особено, ако е безсмислена, има малка полза за работата и отнема ценно време, което може да бъде прекарано в правене на много по-продуктивни неща.

Неефективността се натрупва и всеки е склонен да блокира бавния мотор, задвижващ иначе добре смазаната машина. В този смисъл-направете одити как се вършат нещата и идентифицирайте варианти, за да консолидирате стъпки, да премахнете бариерите и да повишите резултата като цялo без да притискате хората прекалено силно.

Още по темата

2.  Ненормирано работно време

Имаше време, когато бизнесите оперираха само в определени фиксирани часове. В наши дни, с напредването на технологиите за комуникация и промените в основните навици за работа, ненормираното работно време е много по-смислено.

Това важи с особена сила за креативните дейности, когато стриктната работна седмица може да ограничи творческия импулс на екип от дизайнери и разработчици, например, ако са по-продуктивни рано сутрин или късно вечер, а  им се налага да се приспособят към нормата. И друга важна страна при фиксираните работни часове- клиентите, потребителите и търговците може да не са на разположение в тези часове, което може да осуети прогреса, ако трябва да се чака цял ден за отговор, например. Вместо това дайте възможност на екипа си да работи през времето, когато те са най-способни да постигнат реални резултати.

3. Дистанционната работа

Проучване на Британската статистическа служба показва, че редовното пътуване до работа, чиято продължителност е над 30 минути, се отразява негативно на служителите и на усещането им за щастие като цяло. Друго проучване- на Университета в Цюрих, сочи, че 40-процентно увеличение на заплатите на служителите, които пътуват дълго до работното място, е достатъчна компенсация да се чувстват добре и по начин, сходен на тези, които не пътуват много.

Подобни данни могат да подтикнат служителите да оценят настоящите си ангажименти и работната ситуация. Ако хората имат възможност да работят от време на време от вкъщи, това не би било проблем, тъй като биха могли да оползотворят по-ефективно личното си време, което губят в пътуване до работа.

4. Социални възможности

„Дружбата на работното място може да доведе до по-голямо удовлетворение от работата, ангажираност към организацията и изпълнение на работата по-добре,” отбелязва в Harvard Business Review Кристин М. Риордан, професор по мениджмънт в Университета в Кентъки. – „Лидерите следва да насърчават колегиалността, да помогнат за премахване на токсичните и неефективни за екипа поведения и да създадат възможност за членовете на екипа да работят по различни проекти”.

Създайте ситуации за членовете на екипа да се ангажират един с друг не само във формална среда. Организирайте офис партита и спортни събития, например. Дори най-затворените членове на екипа биха оценили възможността да опознаят останалите по-добре. Наред с това, добрите взаимоотношения правят работата в екип по-лесна.

5.  Приветливо работно място

Офисът е място, в което работодателят твори заедно със служителите. Сметката се плаща от собственика, но останалите прекарват на работно място значителни часове от деня.

Хората, които държат на работната атмосфера, ще работят активно в превръщането й в позитивна, свързвайки я с организирано и обичано споделено пространство. А, усещането за приветливо работно място неизбежно ще намери отражение и върху бизнес резултатите.