Dropbox: сигурност в облака, лични данни и ръст

19.01.2015 | 15:28
Dropbox: сигурност в облака, лични данни и ръст

Киберсигурност, защита на личните данни, пренасочването на ресурсите на компаниите към облака и тенденциите в развитието на компаниите, предоставящи облачни услуги: Денис Уудсайд, главен оперативен директор на Dropbox разговаря с Ханс Никълс за ръста на Dropbox сред компаниите и потребителите.

Интервюто е взето на конференцията за дигитален дизайн в Мюнхен /Digital Life Design Conference/ за предаването на Bloomberg TV “The Pulse.”


Какво виждате на този форум, къде са възможностите?

Нашият глобален бизнес се развива изключително бързо. Имаме 300 млн потребители.

В живота си вие създавате огромен обем данни - това са всички снимки и видео, които снимате. Трябва ви място, където да ги съхранявате. Старият харддрайв не става, когато искате да имате достъп до него от вашия iPad и затова хората използват Dropbox.

 

Това е въпросът - дали Dropbox ще влезе в бизнес акаунтите.

Над 100 000 компании използват днес Dropbox за бизнеса си. Това е двойно повече от миналата година.

В Европа компании като Spotify, го използват за съхраняване на презентации, за архитектурни проекти, всякакви данни, по които биха могли да работят заедно по-добре. Могат да ги дадат на хора, които са мобилни, защото Dropbox може да се използва навсякъде.

 

Още по темата

Чувстват ли се хората по-малко сигурни? Очевидно в Европа се говори много за сигурността на данните. Чувстват ли се хората по-несигурни, ако всичко им е в облака?

В нашия бизнес доверието е от огромно значение.

Ако потребителите и компаниите не ни вярват, те не биха ни изпратили най-важната за тях информация. Ние криптираме всичко, което получаваме. И гледаме на задължението си да защитаваме данните на потребителите си много сериозно.

Развитието на бизнеса ни показва, че хората ни вярват.

 

Само един пробив може да провали всичко.

В нашите екипи работят едни от най-добрите експерти по сигурността в света. Техните усилия са насочени към този проблем.

Вижте, това е проблем за всяка компания. Ние не сме били поразявани досега.

 

В Европа сте, но сте от Силициевата долина. Каква е разликата между тук и там като нови възможности за инвестиции?

Намираме се в много ранен етап от нещо, което ще се развива невероятно силно.

Само си помислете: 3 млрд души, свързани днес в Интернет. Те всички създават огромно количество информация ежедневно. Записват целия си живот в снимки, видеа. Всичко това отива към разни облачни услуги като Dropbox.

Така че тези пазари са огромни. Както за права, за стрийм на музика, за място за съхранение. Пазарите са огромни.

 

Значи оценката, включително и вашата не ви тревожи. Не смятате, че се намираме в средата на един балон, който се кани да се спука?

Ние сме насочени към изграждане на бизнеса си. Една от причините да сме в Европа е, че изграждаме екипите си за обслужване на компаниите, които са базирани в Европа.

Партньори като Deutsche Telecom, компании като Spotify, но и десетки хиляди малки компании, които използват Dropbox и разчитат на нас.

 

Кажете ми за регулаторите тук. Брюксел иска да играе по-голяма роля в това. Тревожи ли ви? Каква е стратегията ви спрямо това, което Брюксел иска да направи?

Регулаторите по света се тревожат за едно - как защитаваме личните данни на потребителите. Същевременно как да позволим на разследващите власти да си вършат работата, ако някой бъде заподозрян в престъпление.

Така че ние гледаме много сериозно на доверието, то е много важно за нас и за нашите потребители.

Когато получим някакво запитване от дадено правителство, ние го съобщаваме на нашите потребители. Смятаме, че правителствата ще продължат да участват в диалога и ние сме част от него.

 

Може ли всичко да отиде в облака? Не ни ли прави глупаци?

Смятам, че това ни прави по-умни, защото където и да сме, имаме достъп до цялата си информация, която може да ни трябва, за да си вършим работата или да живеем.

 

Колко телефонни номера помните в момента наизуст?

Май нито един.

Не ми трябват.

Трябват ми само имена.

Имена, а не номера.

 

Още новини от технологиите и иновациите четете в Технологии.