Директорът на Секретарията на APEC /Азиатско-Тихоокеанското икономическо сътрудничество/ Алън Болард коментира от Сингапур срещата на ASEAN в Банкок и темите, които ще бъдат обсъждани в предаването на Bloomberg ТВ от Хонконг с Ришаат Саламат “On The Move.” (Source: Bloomberg)
Болард е бивш управител на централната банка на Нова Зеландия.
Преди срещата на АСЕАН, как мислите, за какво ще говорят? Кой проблем според вас трябва да решат?
АСЕАН догодина влиза в азиатската икономическа общност. Би трябвало да има много повече перспективи за търговия, изграждане на глобални вериги за доставка и подобни.
Те трябва да следят промените, които стават, особено забавянето в Китай.
Китай получава повече доставки от своите провинции.
Ще може ли АСЕАН да остане конкурентен в това?
Би трябвало да обърне внимание на конкурентноспособността и в Северна Америка.
Стават доста големи промени - това не е само история на успеха, водена от търговията.
Те трябва да обърнат внимание на вътрешното търсене.
Имаме политики и инициативи в много страни, които противоречат на това, което току-що казахте. Те трябва да бъдат по-единни, нали, в политически смисъл, не само - както казвате - в областта на икономиката.
Ние в АРЕС оставаме само в областта на икономиката.
И имаме огромни дивиденти от това.
Ако се намалят граничните бариери пред търговията, ако търговията се облекчи, ако се премахнат граничните ограничения, ако се използват възможностите на новата електронна търговия, ако се направят единни стандарти вместо сегашния безкраен брой.. това бихте имали огромно предимство за икономиката си и хората в нея.
Аз виждам проблема на икономическо ниво.
Как тогава бихте оценили напредъка, който са постигнали досега?
АРЕС постигна огромен напредък за 25г. от съществуването си.
Митническите тарифи са силно понижени в сравнение с преди. Но най-важното - голяма част от търговските облекчения, които са в сила улесняват създаването на бизнеси зад бариерите, осигуряват глобалните вериги на доставки да работят в целия този регион.
Международният бизнес беше много по-сложен преди.
Но би трябвало и да стане още по-облекчен.
За пръв път малките и средни компании могат да влязат в глобалните вериги на доставка.
Същото - и в АСЕАН. В известна степен дори те трябва да имат предимство, защото са насочени особено към азиатската икономическа общност следващата година.
Още по темата
- Отражението на ниския петрол върху икономиките
- Rio Tinto увеличава дивидентите
- Китайският пазар на акции изпревари японския
- Австралия ще ограничи чужденците на имотния си пазар
- Намаляването на лихвите в Китай е от полза за населението, казва правителството
- Koç Holding гледа към Далечния Изток: Коч пред Хюриет
- Виетнам отваря имотния си пазар
- Xiaomi отлага старта на нови пазари за преговори с Foxconn
- Инвестиционните възможности в Китай и Япония
- Автомобилният пазар в Китай през 2015
- Очаквайте повече намеса от PBOC тази година: Джерам
- Китай се нуждае от хиляда ядрени реактора за покриване на екоцелите до 2020
- Перспективата за имотите в Азия на Grosvernor
- Индия – следващият голям пазар за автомобилните производители?
- Шойгу: Военно-техническото сътрудничество между Русия и Китай придобива особено значение
- Как ще рефлектира нарастването на китайската икономическата мощ върху юана?