Перспективата за имотите в Азия на Grosvernor

21.11.2014 | 10:59
Перспективата за имотите в Азия на Grosvernor
Перспективата за имотите в Азия на Grosvernor

Марк, вие сте директор на компанията и работите в нея през цялата си кариера. 25г. И в тези 25 г. успяхте, тръгвайки от Лондон, да се развиете. Кажете ни за експозицията си в Азия.

Ние се разширяваме вече от 5-6 години, тръгнахме от Северна Америка, от скоро - в континентална Европа и Азия. Експанзията ни в Азия е от 20г.

Тук съм в Хонконг тази седмица за тържествата по случай 20 години присъствие в Азия.

Първо се установихме в Хонконг, после, преди 14 - в Токио, а от 10г. см в Шанхай.

Имаме присъствие на тези три пазара.

Ние успяхме навреме да продадем офисите си в Сидни и Бризбейн, както и от валутна гледна точка. Оттогава отново сме индиректни участници в сектора на индустрията и логистиката. Не с наш екип, а чрез трета страна. Това е един от новите начини, по които диверсифицираме на различни пазари.

 

Кажете ни за Япония. Токио 2020, олимпиадата наближава. Това създаде доста оживление. Къде са в момента най-добрите места в Япония?

За нашата компания, пазарът е Токио. Други компании може да имат други приоритети, но като международна група за имоти, особено както сме насочени в тази част на света към луксозни жилища, Токио е пазарът, който е най-привлекателен за нас.

Един от най-големите градове на света. Демографията в Токио и международните интереси към нашия продукт са много големи.

Последният ни проект се нарича Westminster Roppongi. Това е жилищен комплекс, който току-що завършихме и сега продаваме. Около 40% от продажбите са на чужденци. Това е един от новите трендове в Токио: международната клиентела, която започва да се развива по същите теми, както виждаме в Лондон, Ню Йорк и други пазари.

Те използват слабата валута, но вътрешният пазар усеща натиска. Заплатите не растат колко бихме искали. Инфлацията обира хората. Вече имаме и рецесия в Япония. Някое от тези неща тревожат ли ви за вътрешния пазар в Япония?

Ние ги наблюдаваме внимателно, разбира се. Но най-важното в подхода на Grosvernor към пазара е дългосрочният поглед. Ние съществуваме от 360г. в Лондон и на други пазари и сме ангажирани в Япония от 14г. Изградихме внимателно експозицията си там с дългосрочна визия.

Ние вярваме - особено в Токио - в дългосрочната му привлекателност.

Краткосрочната техническа рецесия не ни тревожи много, но ние я следим.

Смятаме, че политиката на трите стрели на Абе е правилната за възстановяването на японската икономика.

Не е изненада, че по пътя има препятствия. Това не ни отклонява. Ние имаме дългосрочна експозиция и интерес на този пазар.

 

Някакви препятствия тук, в Хонконг с демонстрациите?

Ние оставаме в Хонконг, тук сме от 20г., тук е главният ни офис, тук имаме инвестиции и ще продъжим.

 

Вие бяхте тук и преди 1997. Много хора тогава изнесоха парите си,. Те се тревожеха за Китай след Тянанмън, за предаването на властта. Това срина цените на имотите.

Страхотна възможност за купуване.

 

Ами сега?

Мислим, че този пазар вероятно трябва да направи малка корекция, преди да се върнем агресивно отново тук.

 

Колко? Или мислите, че има начин да се понижи?

В сравнение с другите, определено в сравнение с Токио, където инвестираме значителен нов капитал.

Смятаме, че Токио е по-атрактивен пазар в момента.

Но голямото предимство да имаш няколко различни пазара, на които да инвестираш е очевидно. Един е привлекателен, на другите можем да изчакаме за малко, а после да се върнем в подходящ момент.

Така че дългосрочната перспектива: използвай възможността, когато се появи и бъди готов - това е мантрата ни.