От Мартина Ганчева
С наближаването на Коледа и Нова година се увеличава и пазаруването online. Това е времето, в което в мрежата започват да се появяват множество привлекателни оферти. За празниците българските потребители планират да направят 3-4 покупки на различни продукти от интернет. Най-често това са дрехи и козметика. Критериите, по които българите избират, са няколко. На първо място е надеждността на дадения магазин. А измами не липсват. Как да пазаруваме безопасно online?
"Коледа е времето, в което потреблението нараства. Приповдигнатото настроение на хората понякога изкушава търговците да злоупотребяват. Реални намаления безспорно съществуват, но понякога не съответстват на закона. Потребителите трябва да внимават за различните стоки, които се продават в комбинация. Но когато търговецът е лоялен, и клиентът е лоялен. За тази година над 100 стоки са изтеглени от пазара, извършени са над 3 000 проверки. С 10% по-малко сигнали за нарушения са подадени тази година. През 2014-а броят на потребителите в online търговията е нараснал с 35%." - коментира в предаването Днес Димитър Маргаритов, който е председател на Комисията за защита на потребителите.
Маргаритов допълни, че има 15 000 жалби на годишна база, насочени към дефектни стоки – битови уреди, аудио-визуална техника и т.н.
"Хората озверяват, когато дойде Черен петък, а моловете са се превърнали в Храм на потреблението." - сподели мнението си Магдалена Гигова, редактор в epicenter.bg.
В ефир и певицата Прея разказа как се готви за празниците. Тя разкри, че черпи идеи за подаръци основно от интернет.
Online пазаруването отдавна не е мит в по-развитите страни в Европа и отвъд Океана. В последно време и у нас се забелязва тенденция на повишено търсене на услугата.
Блъсканици, палатки и тълпи от хора в атака на търговски обекти. Звучи като описание на сцена от холивудски екшън, но всъщност е реалност – умопомрачителното пазаруване познато ни като Черен петък. Истерията по "намалените" стоки е факт в много страни, но еуфорията и зарядът никъде не са толкова мощни, както в САЩ. Как преминава там лудият шопинг ден?
За поредна година големите магазини във Великобритания провеждат активни кампании за привличане на купувачите за последни покупки преди празниците, борейки се с конкуренцията на online пазаруването. Значителна част от годишния оборот на магазините идва от продажбите през декември. Но пазаруването online придобива все по-голяма популярност, сочат търговски данни.
От известно време експертите отчитат тенденцията пазаруването през празничния сезон в САЩ да става колкото по магазините, толкова и online. Но ново проучване показва, че тази есен за пръв път мобилните устройства ще изместят компютъра като предпочитаната платформа за поръчване на подаръци.
Международният ден без покупки е контрапункт на така наречения Черен петък. Тази година се пада на 27-и ноември. Идеята е не просто да не се похарчи и стотинка, а да се замислим и да не разхищаваме не само на този ден, а всеки ден....
Facebook обяви, че започва да тества опция на секция за пазаруване в мобилното си приложение. Благодарение на нея потребителите вече ще могат да извършват цялостни покупки в социалната мрежа, вместо да се бавят с прехвърлянето към други сайтове и ровенето из тях.
Топмоделът Джордан Дън даде съвети за предпразничното пазаруване. Какви са?