Крайната цена при online пазаруването може да бъде заблуждаваща. От КЗП съветват потребителите да бъдат внимателни и да се информират за крайната цел и условията на сделката преди да я сключат.
Потребител е направил запитване до регулаторния орган, след като при пазаруване от online магазин за храна за домашни любимци е останал с впечатлението, че търговецът не го е информирал своевременно за разходите по доставката и е научил за тях в офиса на куриерската служба. Проверката на КЗП е установила, че в хода на пазаруването, непосредствено до бутона за поръчка, търговецът предоставя таблица с различните цени за доставка, които имат отношение към общата стойност на покупката.
Според закона online търговците са задължени да предоставят в непосредствена близост до бутона за поръчка информацията за основните характеристики на стоките или услугите и тяхната крайна цена. Ако търговецът не осигури възможността клиентът изрично да потвърди, че поръчката е свързана със задължение за плащане, когато това е така, сделка няма да е налице.
Потребителят не дължи такси за допълнителни разходи, за които търговецът не го е уведомил предварително, посочват още от Комисията. Те припомнят, че потребителят може да се откаже от договора в срок на една година и 14 дни, ако търговецът не го е информирал за правото му на отказ в 14-дневен срок. Ако пък забави предоставянето на тази информация до една година, потребителят има право да се откаже от договора до 14 дни след като е бил информиран за това свое право по закон.
Важен момент при упражняване правото на отказ от online покупка е потребителят да го заяви пред търговеца в 14-дневен срок. Препоръчително е за тази цел да се използва стандартният формуляр, който търговецът е задължен да предоставя на своите клиенти и и който може да бъде изтеглен от страницата на КЗП.
В срок от 14 дни от датата, на която търговецът е бил уведомен за решението за отказ от договора, той следва да възстанови всички получени от потребителя суми, включително разходите за доставка. Потребителите обаче, трябва да имат предвид, че търговецът може да не възстанови сумите, докато не получи стоките обратно или доказателство, че те са изпратени.