Намаляват нарушенията на online магазините у нас, съобщи Димитър Маргаритов, председател на КЗП пред Bloomberg TV Bulgaria. По думите му понижението с 37% от началото на годината.
Контролният орган е констатирал 159 нарушения на разпоредбите на Закона за защита на потребителите през първото тримесечие на 2015г. Те са за предоставянето на задължителната предоговорена информация при сключване на сделки от разстояние. В периода юли-септември те са значително по-малко на брой - 100.
Намаляват нарушенията при online продажбите. За първите три месеца на 2015г. те са 178, през второто тримесечие– 151, а през третото – 131. Същевременно по данни на водеща хостинг компания у нас през 2015г. създаването на online магазини у нас е нараснало с около 10%.
Макар да намаляват, остават непроменени като вид двете най-често срещани нарушения - неправомерното скъсяване наполовина на 14-дневния срок за отказ от покупка през интернет, както и липсата на информация за седалището и адреса на управление на търговеца, неговия телефон и електронна поща.
Статистиката на КЗП показва, че най-честите проблеми, с които се сблъскват online ориентираните потребители, са липсата на информация за реда, по който могат да упражнят свои права по закон и координати за обратна връзка с търговеца.
Броят на жалбите от пазарували през интернет потребители, обаче, също намалява, като през първото тримесечие те са 606, а през третото – 481.
От началото на годината Комисията е забранила 28 нелоялни практики на онлайн търговци, свързани с некоректни промоции или непрофесионални действия от страна на икономическия оператор, които възпрепятстват потребителите да упражнят своите права по закон.