Потребителите са движещата част на всяка една икономика и всеки един бизнес, подчерта председателят на потребителския съвет към "ЧЕЗ България" Тодор Матев в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR. По думите му всеки бизнес е създаден в услуга на потребителите и това важи най-вече за такива услуги като доставка и продажба на електроенергия.
Потребителският съвет към "ЧЕЗ България"
Практиката за потребителски съвет е световна и се предлага в много страни, обясни Матев. По думите му от ЧЕЗ са избрали един от тези модели и през 2013г. са създали Потребителския съвет към "ЧЕЗ България". Съветът е независим спрямо двете компании "ЧЕЗ Разпределение" и "ЧЕЗ Електро Институция", чиято цел е да бъде по-близо до потребителите, да дава препоръки за подобряване на обслужването и на услугите на компаниите, поясни Матев.
"Потребителският съвет има за цел да събере всички гледни точки и заради това сме поканили за участие в потребителския съвет и в заседанията му различни потребителски, експертни и граждански организации. За изминалите две години е постигнат добър синхрон в работата както и в това да се обсъждат различни процеси и дейности в компании, които обслужват клиенти, както и да дават препоръки за подобряване на определени дейности и услуги - както в компаниите, така и извън тях." - добави Матев.
Резултатите на Потребителския съвет към "ЧЕЗ България"
Вътре в компанията
Първото нещо, което постигнахме е да подобрим обслужването от контактния ни център чрез увеличаване на капацитета му, отбеляза Матев. Според него това е дребна стъпка, но с голям ефект. Увеличихме броя на входящите линии с 20, добави още председателят.
Създадохме online формата за подаване на запитвания, съобщи Матев и поясни, че това са вътрешните препоръки към дейностите в компанията.
Извън компанията
Матев съобщи, че в Потребителския съвет се генерираха идеи, които не зависят само от ЧЕЗ, а и от цялото общество - създаване на обществена нетърпимост към кражбите на електроенергия и съоръжения. Това е и мисията на всяка потребителска и гражданска организация у нас, отбеляза председателят.
Електронните услуги на Потребителския съвет към "ЧЕЗ България"
Електронните услуги трябва да са бързи, лесни и удобни за използване, подчерта Матев. По думите му това е била и темата на последния Потребителски съвет на 16 октомври.
"На това заседание се обсъди кои услуги текущо се предоставят и кои искаме да предоставим. Обсъдени са текущата регулаторна и правна рамка за електронните улуги, която все пак ни ограничава от гледна точка идентификация на клиентите. За нас е много актуално как ще се развие Законопроектът за електронна идентификация, която е в Парламента." - поясни още той.
От електронните услуги най-много се използва тази за е-фактурата, подчерта Матев и допълни, че към момента над 200 000 потребители използват тази услуга.
Другата услуга по използваемост е sms известяването преди прекъсване, отбеляза председателя и поясни, че над 74 000 клиенти използват тази услуга.