Singapore Airlines по грешка продаде бизнес класа на 1/2 цена

05.12.2014 | 10:20
Singapore Airlines по грешка продаде бизнес класа на 1/2 цена
Singapore Airlines по грешка продаде бизнес класа на 1/2 цена

Пътниците на Singapore Airlines спечелиха билети за биснес класа на половин цена

Коледата подрани за стотици пътници на Singapore Airlines, след като компанията по грешка продаде билети за различни градове в Европа на половин цена.

Грешката доведе до спор между авиокомпанията и туристическите агенции в Сингапур за това кой трябва да плати разноските.

Singapore Airlines зареди цени за бизнес класа за полетите между Австралия и Лондон в глобалната резервационна система, която използват туристическите агенции да продават билети на клиентите си.

Цената на бизнес класата, която обикновено се продава за 6000 долара билета за полети от 8 декември бе обявена в GDS на 3500.

Стотици билети са били продадени на щастливи клиенти, които забелязали неволната промоция.

Авиокомпанията поиска от туристическите агенции, продали евтините билети да покрият разликата между действителната цена и реалната, на която са продали билетите.

Говорител на Flight Center, който откри грешката и предупреди Singapore Airlines, съобщи, че са забелязали в събота. Евтините билети обаче са се продавали до понеделник.

Drip Pricing - какво е това?

Комисията за защита на конкуренцията и потребителите в Австралия /ACCC/ разследва допълнителните такси върху цените и предупреждава хората да бъдат внимателни.

Drip Pricing е когато обявената цена в началото на процеса на пазаруване онлайн се увеличи чрез добавяне на допълнителни разходи - често неизбежни.

Зам.-председателят на ACCC Делия Рикард кмята, че тези допълнителни разходи могат да включват такса за транспорт, такса за резервация, багажна такса, такса за избор на място в самолета и др.

"Някои са неизбежни и това силно ни тревожи", казва Рикард.

През юни ACCC започна процедура срещу авиокомпаниите JetStar и Virgin по обвинения в надуване на цената, свързано с резервационната такса. В резултат на нея, през октомври Ticketek и Ticketmaster подобриха ценовите си практики.

Потребителската група Choice от Австралия настоява компаниите да спрат практиката на допълнителните такси.

"С развитието на онлайн търговията, имаме ръст и в допълнителните такси, защото компаниите се опитват да изцедят все повече и повече от потребителите чрез процеса на онлайн разплащанията" - казва говорителят на Choice Том Годфри.

"Няма нищо, което да дразни повече от усещането, че сте открили страхотна сделка, а след това при плащането видите, че се опитват да ви оскубят", казва Годфри.

Какво да се прави?

Годфри призовава хората да не се заблуждават от "суперофертите" онлайн:

"Отваряйте колкото може повече прозорци и сравнявайте цените".

Той съветва да се следи за предварително избраните опции, чрез които добавяте допълнителна застраховка и други услуги, които не желаете.

Коментар на Том Годфри, директор Медии Choice Magazine за Ришаат Саламат от Bloomberg TV Хонконг.


Билетите са били рекламирани като бизнес класа. Това е била офертата и потребителите са платили. В този случаи, ако това наистина е станало, то SA просто няма късмет, както и туристическите агенции.

В Австралия има един странен закон за защита на потребителите от 2011: потребителите имат право на даден продукт, ако са го купили продукт на определена цена.

 

Да, но въпросът е, че авиокомпанията се опитва да си събере парите. Това няма да се отрази много добре на имиджа на бранда, нали?

Да, но ако клиентите са купили билетите, те ще ги използват. А що се отнася до Singapore Airlines, те бързо трябва да потърсят съвет.

Защото не само ще пострадат финансово, техният бранд също ще бъде ощетен. Потребителите са си купили продукт, те си го искат на тази цена. А авиокомпанията ще открие, че ако анулира билетите би могла повече да си навреди, отколкото да си помогне.

 

Тяхна е грешката, нали?

Ще се види по данните. Заради начина, по който билетите са били продадени на потребителите, случаят може да бъде даден накрая на Австралийската комисия за защита на потребителите /ACCC/.

Това са доста пари - 500 000 долара за 900 билета. Заложени са доста пари, но все пак фактите не се променят: ако потребителят си е купил билет за бизнес  класа на такава цена, той има право да го ползва.

 

Какъв е имиджът на Singapore Airlines? Те имаха в миналото фантастична репутация, но сега малко изгубиха от блясъка си.

Да, имаха добра репутация. В сравнение с авиокомпаниите, които в момента летят в Австралия са по-добре. Например Qantas понесе няколко удара скоро. Другият голям дебат в Австралия в момента е около таксите върху кредитните карти.

Всички авиокомпании - Virgin, JetStar, Tiger Air - всички са замесени и в момента имат доста ниска репутация пред потребителите. Защото не само че печелят от свръхтаксуването на кредитните карти, но виждаме и много лошо поведение и по отношение на таксите върху горивото.

Така че може да се каже, че в момента репутацията на авиокомпаниите в Азия би могла да се подобри.

Да се опитват да приберат повече пари, след като потребителите са платили за билета си определена цена - няма да се погледне добре.

 

На всичко отгоре имаме и спад на цената на петрола с 35% от пика през юни. Друг проблем за потребителите е, че тези авиокомпании настояват да бъдат плащани високите такси за гориво, когато цените растат, но не ги намаляват, когато петролът падне. Какъв натиск оказвате на авиокомпаниите да направите нещо по въпроса?

Оказваме им доста голям натиск, за да направят нещо. Наистина, цената на горивата рязко се понижи - на петрола, на самолетното гориво. Затова и таксите, които плащате за да летите, също би трябвало да се намалят.

Няма нужда да са на сегашното високо ниво.

Изключителните такси върху кредитните карти - също. В неделя ще получим препоръките от разследването на финансовата система в Австралия. Очаква се да има забрана върху големите такси върху кредитните карти, с които авиокомпаниите са известни.

Другото - е кампанията на Австралийската асоциация за защита на потребителите срещу явлението допълнителни такси върху обявената цена, т.нар. "drip pricing". 

Когато говорим за възприемането на тези авиокомпании от потребителите, то е възприемане на индустрия, която се опитва да извърта и да събира допълнителни долари от потребителите.

В този контекст, Singapore Airlines трябва да спре и да се запита дали наистина си струва да поема още негативи заради този инцидент.

Смятам, че потребителите и без това имат доста ниско мнение за тях.