Европейската комисия започна преглед на авиационната политика, което може да отключи промени в различни сфери – от защита на правата на пътниците до правилата за определяне на собствеността в авиокомпаниите, пише The Wall Street Journal.
“Авиацията заслужава да получи ключово място в дневния ред през следващите пет години,” коментира Жоао Агиар Машадо, генерален директор на Дирекция мобилност и транспорт в ЕК.
Инициативата е в много ранна фаза, като очакванията са първите идеи да се появят през следващите шест месеца, коментира Маргус Рахоя, генерален директор в ЕК по въпросите на авиацията и международния транспорт по време Световната авиационна среща в Антверпен, Белгия, организирана от Центъра за авиация CAPA.
Прегледът идва в момент на объркани съдби на авиокомпании във високо конкурентния европейски пазар, въпреки известното облекчение от понижението на цените на горивата, пише WSJ.
Air France-KLM и немската Lufthansa AG бяха сериозно ударени от стачки, докато нискобюджетните превозвачи като Ryanair and easyJet PLC продължават да увеличават пазарния си дял, отбелязва още изданието.
Сред въпросите на дневен ред е и този за собствеността и контрола на авиопревозвачите, който се наблюдава от близо от САЩ, Близкия изток и европейските превозвачи. ЕС ограничава чуждестранната собственост до миноритарен дял в един от регионалните превозвачи. Определени представители в индустрията настояват за драстична промяна по тази линия.
От Европейската комисия официално подчертаха, че резултатът от обсъждането на идеите ще се ограничи до препоръки на нови правила. Прегледът може да определи какви пропуски съществуват и как могат да бъдат подобрени, но не е изготвяне на пакет от нови правила, коментира Рахоя.