fallback

София е стратегически център за ремонт на самолети

Авиошоу влиза в Lufthansa Technik Sofia

06.12.2015 | 14:00

Авиошоу влезе хангарите на Lufthansa Technik Sofia на 6 декември 2015. Предаване за авиация с водещ Александър Богоявленски.

Интервю с Даниел Хофман, главен изпълнителен директор на Lufthansa Technik Sofia. Даниел Хофман говори с Александър Богоявленски в предаването Авиошоу на 6 декември 2015.

 

Още по темата

Как се разви бизнесът в България на най-голямата в света компания за ремонтни услуги и поддръжка на самолети през първите 8 години от дейността й в София?

Работата на Lufthansa Technik Sofia стартира през октомври 2008 година с две производствени линии, като първата беше тази, в която се намираме в момента, първоначално предвидени да обслужват самолети от семействата на Еърбъс А320 и Боинг 737 от класическото и следващото поколение.

Тогава компанията предвижда да наеме до 350 служители, а междувременно, още през първата година на операции, поради много успешния старт и доверието в представянето на компанията, поради доверието в нашите служители и поради огромното доверие в качеството и точността на работата, която извършвахме тук през първите месеци, бе взето много бързо решение в Германия да разширим компанията.

Само 12 месеца по-късно бе взето решение да добавим още 3 производствени линии. 

От 2012 година сме база с 5 производствени линии, което означава, че можем да обслужваме 5 самолета едновременно плюс самолетите, които се обслужват и ремонтират в откритата площ пред хангарите.

Доверието в компанията беше толкова голямо, че разширихме не само производствената платформа, но Луфтахнза Техник София се разви до най-важния център на компанията извън Германия.

Много от централизираните услуги и административната работа беше прехвърлена към тази компания и от базата ни тук изпълняваме логистични услуги за цялата глобална група. Осигуряваме инженерни и административни услуги, управление на транспорта и много други услуги, чието управление беше прехвърлено тук.

Имаме 6 компании в мрежата на LHT, които предлагат сходен продукт и се развиваме, като една голяма мрежа. Тези съоръжения се намират в Хамбург, разбира се, в Шенън, Ирландия, Будапеща, Унгария, в Малта и най-новата ни база, която беше отворена това лято в Пуерто Рико.

 

Кои са ключовите услуги, които се предоставят тук и кои са ключовите ви клиенти тук в София?

Базовото обслужване на самолетите - т.е. C и D проверки, които правим на самолети от фамилиите А320, 737 класик и 737 Next Generation.

Предоставяме и така-наречената “линейна поддръжка”.

Това са дейностите, които се осигуряват от организация по поддръжката по време на линейното опериране на самолетите - нощен престой, транзитни проверки и така-нататък. За тази дейност разполагаме с отделна организация тук.

Имаме възможност и за цялостно боядисване на самолети.

Предоставяме и пълния спектър от типични MRO услуги, които включват планиране, логистика, транспорт, резервни части и така-нататък.

Основните ни клиенти са компаниите от групата на Луфтханза, но тази компания бе основана, като джойнт-венчър с Бългериън Еъруейз Груп, така че България Ер е един от основните ни клиенти.

София е стратегически много добре позиционирана, обхватът на придобиване на нашите клиенти е в рамките на около 5000 км., които биха прелетели, за да оставят самолетите си тук за обслужване.

От София покриваме цяла Европа, Източна Европа, Русия, но също и Арабския полуостров и Северноафриканския пазар.

Още по темата

Очевидно компанията се разраства изключително добре тук през последните 7-8 години. Какви са непосредствените ви планове за бъдещето - очакванията за 2016 година, но и в средносрочен план. Планирате ли да продължите с разширяването на бизнеса?

Да. През 2008 година компанията трябваше да разполага с 350 служители, но междувременно вече прехвърлихме 900 служители на пълен работен ден, включително с новите попълнения, които все още се обучават и стажантите, можем да кажем, че надхвърляме 1000 души персонал.

Утроили сме се през тези 7 години и плановете ни за бъдещето са да не спираме този процес.

Все повече централизирани услуги се прехвърлят тук, но вече сме и на много краен етап от преговорите с джойнт-венчър партньора ни Бългериън Еъруейз Груп да построим още един хангар в западната част на терена.

Възнамеряваме да разширим дейността по тяснофюзелажните самолети, но хангарът, който ще построим ще е с 12 метра по-голям от съществуващата инфраструктура, което означава, че ще може да обслужи всякакъв тип широкофюзелажен самолет, включително А380.

 

Още по темата

Това означава ли, че най-вероятно най-после ще успеем да видим и А380 тук в София?

Много се надяваме, че един ден ще видим този самолет тук, а още по-щастливи ще бъдем, ако можем да обслужваме и поддържаме този самолет.

В кариерно отношение какъв тип инженери идват да работят тук при вас и какъв пътят на кариерното развитие за онези, които изберат авиационното инженерство за своя професия?

Хората, от които имаме нужда, са или възпитаници на технически училища - двигатели с вътрешно горене, техникуми по електричество, училища за авионика и подобни, но също и всякакъв тип вишисти от университети и най-вече такива, изучаващи авиационни науки.

Имаме сериозно партньорство с Техническия университет в София и подразделението му в Пловдив.

Не търсим само експерти в сферата на авиацията, но хора с познания в логистиката и други бизнес сфери.

 

Още по темата

Много хора вероятно се питат дали предоставяте услугите си за военни самолети?

Това не влиза в обхвата на услугите, които Lufthansa Technik предоставя. Ние сме напълно цивилна компания за обслужване, ремонт и поддръжка. Не обслужваме военни самолети и това е една сфера, в която не възнамеряваме да навлизаме в близкото бъдеще.

Защо?

Защото това е един напълно различен бизнес сектор, който се нуждае от напълно различни умения, напълно различни връзки и е бизнес, който разчита основно на правителствени поръчки. А ние, като компания за поддръжка на граждански самолети, имаме отношения основно с търговски партньори и организации.

Гледайте цялото предаване, което включва и интервю с Тихомир Иванов, мениджър на Втора производствена линия на Lufthansa Technik Sofia. Вижте как се работи на линията за ремонт на самолети. Камера: Петър Джанаваров.

 

 

fallback
fallback