EasyJet е една от първите и една от най-успешните нискоразходни авиокомпании не само в Европа, но и в света. На 10 ноември 1995 година гръцкият корабен магнат Стелиос Хаджи-Йоанну, тогава едва на 28 години, поставя началото на революционно нов начин за пътуване по въздуха, който ще позволи на всеки да лети на цената на едни дънки и завинаги ще запрати в историята спомена за недостъпно скъпото за мнозина удоволствие и удобство. 20 години по-късно, компанията превозва близо 70 милиона пътници годишно до 137 летища в 31 държави по 768 маршрута, които се обслужват от почти 250 самолета и над 10 000 души собствен персонал. Екипът на Авиошоу бе поканен да присъства на събитието заедно със стотици авиожурналисти от цял свят.
В този епизод на специализираното предаване за авиация на телевизия Bulgaria ON AIR "Авиошоу" с Александър Богоявленски:
- Какво си спомня капитан Фред Райвът за първия полет, който тогава се осъществява с нает от компанията GB Airways самолет и екипаж, а Райвът признава и сега, че не е вярвал малкият авиационен стартъп да има някакви шансове за успех, камо ли световна слава;
- Технологичните елементи, вградени от Франческа Розела и дизайнерите от нейната компания Cute Circuit в иновативните униформи за подобряване на процедурите за комуникация и безопасност, както на пътниците, така и на инженерния състав на авиокомпаниите;
- Стратегията на Питър Дъфи, Търговски директор на авиокомпанията;
- Иън Дейвис, Главен инженер на easyJet;
- Керълайн Маккол, Главен изпълнителен директор на easyJet;
- Томас Хаагенсен, Регионален мениджър за Германия и Швейцария, отговарящ и за Източна Европа, отговаря на въпроса - какво да очакваме от easyJet в България и какви са плановете на компанията за българския пазар.
Какво казаха членовете на висшия мениджмънт ексклузивно за Авиошоу:
Кои са най-големите конкуренти на еasyJet
Питър Дъфи, Търговски директор:
"British Airways, Air France, Lufthansa и Alitalia. С тях се конкурираме на едни и същи летища и това ще бъде фокусът на вниманието ни".
Вече споменахте, че в София има потенциал за развитие - какъв е той?
Томас Хаагенсен - Регионален мениджър за Германия и Швейцария и отговарящ за Източна Европа:
"През следващото лято няма да има промени и ще останем с полетите, които имаме и сега. Отсега обаче гледаме към следващия зимен сезон и дори лятото на 2017. В този период на преразглеждане на честотите попада и София, когато ще разгледаме възможното й свързване с други европейски бази".