Авиошоу

Събота от 16:00 часа
още

Първите 20 години на easyJet и поглед в бъдещето

Една от най-големите нискоразходни авиокомпании в Европа и света уверено се превръща и в един от лидерите по внедряване на иновации в сектора.

15.11.2015 | 20:56
Първите 20 години на easyJet и поглед в бъдещето
Първите 20 години на easyJet и поглед в бъдещето

EasyJet е една от първите и една от най-успешните нискоразходни авиокомпании не само в Европа, но и в света. На 10 ноември 1995 година гръцкият корабен магнат Стелиос Хаджи-Йоанну, тогава едва на 28 години, поставя началото на революционно нов начин за пътуване по въздуха, който ще позволи на всеки да лети на цената на едни дънки и завинаги ще запрати в историята спомена за недостъпно скъпото за мнозина удоволствие и удобство. 20 години по-късно, компанията превозва близо 70 милиона пътници годишно до 137 летища в 31 държави по 768 маршрута, които се обслужват от почти 250 самолета и над 10 000 души собствен персонал. Екипът на Авиошоу бе поканен да присъства на събитието заедно със стотици авиожурналисти от цял свят.

В този епизод на специализираното предаване за авиация на телевизия Bulgaria ON AIR "Авиошоу" с Александър Богоявленски:

  • Какво си спомня капитан Фред Райвът за първия полет, който тогава се осъществява с нает от компанията GB Airways самолет и екипаж, а Райвът признава и сега, че не е вярвал малкият авиационен стартъп да има някакви шансове за успех, камо ли световна слава;
  • Технологичните елементи, вградени от Франческа Розела и дизайнерите от нейната компания Cute Circuit в иновативните униформи за подобряване на процедурите за комуникация и безопасност, както на пътниците, така и на инженерния състав на авиокомпаниите;
  • Стратегията на Питър Дъфи, Търговски директор на авиокомпанията;
  • Иън Дейвис, Главен инженер на easyJet;
  • Керълайн Маккол, Главен изпълнителен директор на easyJet;
  • Томас Хаагенсен, Регионален мениджър за Германия и Швейцария, отговарящ и за Източна Европа, отговаря на въпроса - какво да очакваме от easyJet в България и какви са плановете на компанията за българския пазар.

Какво казаха членовете на висшия мениджмънт ексклузивно за Авиошоу:

Кои са най-големите конкуренти на еasyJet

Питър Дъфи, Търговски директор:

"British Airways, Air France, Lufthansa и Alitalia. С тях се конкурираме на едни и същи летища и това ще бъде фокусът на вниманието ни".

Вече споменахте, че в София има потенциал за развитие - какъв е той?

Томас Хаагенсен - Регионален мениджър за Германия и Швейцария и отговарящ за Източна Европа:

"През следващото лято няма да има промени и ще останем с полетите, които имаме и сега. Отсега обаче гледаме към следващия зимен сезон и дори лятото на 2017. В този период на преразглеждане на честотите попада и София, когато ще разгледаме възможното й свързване с други европейски бази".

Още по темата

Знаем, че easyJet има 242 самолета. Без този, най-новият. Сигурно е доста да се управлява толкова голяма флота, една от най-големите в Европа. Как се справяте?

Иън Дейвис, Главен инженер:

"Растем и с нас растат и системите ни за автоматизация. Като дойдох преди 8г. имахме 140 самолета и към тях добавихме още 103. Трябва да осигурим максимална автоматизация на процесите, да се отървем от хартията, да използваме компютърни системи. Инвестираме много в системи за контрол на поддръжката, за да прогнозираме ремонтите и поддръжката.

Някой път технологията е по-добра от човека. Човешката грешка е един от проблемите в авиацията. Опитваме се да я отстраним. Например неправилната диагноза може да е скъпа и да стане по-голям проблем.

Когато пуснем сложните алгоритми да работят на борда, самият самолет ще ни каже, ако има проблем, който още не се е проявил. Това е много по-добър начин да се решават проблемите, отколкото в момента. Сега чакаме нещо да се развали, за да го поправи".

Още по темата

Керълайн Маккол, Главен изпълнителен директор еasyJet:

"За традиционните авиокомпании да летят на къси разстояния в Европа е изключително скъпо. Затова силно са мотивирани да говорят с нас и останалите като нас как да получат захранване от нас".

Фред Райвът, капитан на първия полет на еasyJet

"Моята роля беше - капитан на първия полет на easyJet до Глазгоу. Мисля си, че никой нямаше представа и не вярваше, че ще израсне толкова, колкото порастна".

 

В хангара на летище Лутън ще видите най-новия А320 на авиокомпанията, получил специална ливрея, беше показана за първи път на 20-годишнината - хиляди фотографии, направени от пътниците на авиокомпанията през годините, които сега ще летят по редовните линии между над 150 дестинации в Европа и Северна Африка.

Гледайте цялото предаване във видеото.

Снимка: Поздравления от министър-председателя на Великобритания Дейвид Камерън за 20-годишнината на easyJet, Хангар 89, летище Лутън, 10 ноември 2015. Снимка: Александър Богоявленски