Интервю на Александър Толвет, главен мениджър на Lufthansa за България за Александър Богоявленски за предаването Авиошоу.
Интервю на Александър Толвет, главен мениджър на Lufthansa за България за Александър Богоявленски за предаването Авиошоу.
45-годишната история на Луфтханза/Lufthansa в България започва на 2 април 1970 година с един полет седмично с Боинг 727 със 100 от Франкфурт до София, всеки четвъртък. 45 години по-късно седмичните полети между Германия и България са вече 73 и никога не са спирали.
Сега освен до Франкфурт, авиокомпанията лети и до Мюнхен, а след като Луфтханза купи Austrian Airlines, увеличи пазарния дял на групата в България През 2015 се подновиха и полетите с друга дъщерна компания - Swiss - от София до Цюрих.
Авиокомпанията изпълнява полети от София до най-важните си хъбове: Франкфурт, Мюнхен, Виена и Цюрих. Като мрежова авиокомпания тя „залага на трафика към хъбовете и планира да анализира плановете си за Германия“, каза Толвет.
„Нови възможности могат да се открият през новият ни нискоразходен превозвач, който ще се роди от сливането на Germanwings и Eurowings. Така че най-вероятно ще гледаме в тяхна посока, когато обмисляме връзки с други градове в Германия. В момента обаче нямаме такива планове“, каза А.Толвег.
Lufthansa работи в ожесточена конкуренция от много страни, сред които представителят за България на първо място посочи „нискоразходните превозвачи, от България, Македония, Косово, Румъния“.
Собствените й нискоразходни компании като Eurowings, за която очаква нови самолети, иска да станат „третия най-голям лоу-кост превозвач в Европа“ по „върху южните и югозападно европейските туристически дестинации“.
„При това много скоро. В това отношение растем много бързо“, каза Талвег.
Понижаване на разходите и повишаване на качеството на услугата е решението, което компанията е избрала, за да отговори на конкуренцията по далечните дестинации
„Защото ако разликата между нас и близкоизточните превозвачи по отношение на разходите е прекалено голяма, то това няма да е устойчиво за нашето развитие в дългосрочен план“.
Централна и Източна Европа – най-бързоразвиващите се региони в Европа
През 2014 година авиокомпанията е превозили 750 000 пътници в групата, съобщи Талвег, отбелязвайки резултата като „много сериозен растеж“.
„България играе важна роля. Не сме най-големи, колкото Румъния, Прага или Варшава, които са по-големи от нашия пазар, но съм много радостен да отбележа, че миналата година, в която имахме 750 000 пътници, потокът нарастна с цели 19%.
Това направи българския пазар един от най-сериозно развилите в целия източноевропейски регион“
Чуйте цялото интервю с Александър Толвет във видеото.