София е стратегически център за ремонт на самолети
Авиошоу влезе хангарите на Lufthansa Technik Sofia на 6 декември 2015. Предаване за авиация с водещ Александър Богоявленски.
Интервю с Даниел Хофман, главен изпълнителен директор на Lufthansa Technik Sofia. Даниел Хофман говори с Александър Богоявленски в предаването Авиошоу на 6 декември 2015.
Още по темата
Как се разви бизнесът в България на най-голямата в света компания за ремонтни услуги и поддръжка на самолети през първите 8 години от дейността й в София?
Работата на Lufthansa Technik Sofia стартира през октомври 2008 година с две производствени линии, като първата беше тази, в която се намираме в момента, първоначално предвидени да обслужват самолети от семействата на Еърбъс А320 и Боинг 737 от класическото и следващото поколение.
Тогава компанията предвижда да наеме до 350 служители, а междувременно, още през първата година на операции, поради много успешния старт и доверието в представянето на компанията, поради доверието в нашите служители и поради огромното доверие в качеството и точността на работата, която извършвахме тук през първите месеци, бе взето много бързо решение в Германия да разширим компанията.
Само 12 месеца по-късно бе взето решение да добавим още 3 производствени линии.
От 2012 година сме база с 5 производствени линии, което означава, че можем да обслужваме 5 самолета едновременно плюс самолетите, които се обслужват и ремонтират в откритата площ пред хангарите.
Доверието в компанията беше толкова голямо, че разширихме не само производствената платформа, но Луфтахнза Техник София се разви до най-важния център на компанията извън Германия.
Много от централизираните услуги и административната работа беше прехвърлена към тази компания и от базата ни тук изпълняваме логистични услуги за цялата глобална група. Осигуряваме инженерни и административни услуги, управление на транспорта и много други услуги, чието управление беше прехвърлено тук.
Имаме 6 компании в мрежата на LHT, които предлагат сходен продукт и се развиваме, като една голяма мрежа. Тези съоръжения се намират в Хамбург, разбира се, в Шенън, Ирландия, Будапеща, Унгария, в Малта и най-новата ни база, която беше отворена това лято в Пуерто Рико.
Кои са ключовите услуги, които се предоставят тук и кои са ключовите ви клиенти тук в София?
Базовото обслужване на самолетите - т.е. C и D проверки, които правим на самолети от фамилиите А320, 737 класик и 737 Next Generation.
Предоставяме и така-наречената “линейна поддръжка”.
Това са дейностите, които се осигуряват от организация по поддръжката по време на линейното опериране на самолетите - нощен престой, транзитни проверки и така-нататък. За тази дейност разполагаме с отделна организация тук.
Имаме възможност и за цялостно боядисване на самолети.
Предоставяме и пълния спектър от типични MRO услуги, които включват планиране, логистика, транспорт, резервни части и така-нататък.
Основните ни клиенти са компаниите от групата на Луфтханза, но тази компания бе основана, като джойнт-венчър с Бългериън Еъруейз Груп, така че България Ер е един от основните ни клиенти.
София е стратегически много добре позиционирана, обхватът на придобиване на нашите клиенти е в рамките на около 5000 км., които биха прелетели, за да оставят самолетите си тук за обслужване.
От София покриваме цяла Европа, Източна Европа, Русия, но също и Арабския полуостров и Северноафриканския пазар.
Още по темата
Да. През 2008 година компанията трябваше да разполага с 350 служители, но междувременно вече прехвърлихме 900 служители на пълен работен ден, включително с новите попълнения, които все още се обучават и стажантите, можем да кажем, че надхвърляме 1000 души персонал.
Утроили сме се през тези 7 години и плановете ни за бъдещето са да не спираме този процес.
Все повече централизирани услуги се прехвърлят тук, но вече сме и на много краен етап от преговорите с джойнт-венчър партньора ни Бългериън Еъруейз Груп да построим още един хангар в западната част на терена.
Възнамеряваме да разширим дейността по тяснофюзелажните самолети, но хангарът, който ще построим ще е с 12 метра по-голям от съществуващата инфраструктура, което означава, че ще може да обслужи всякакъв тип широкофюзелажен самолет, включително А380.