Милена Виденова – управител на Coface-България-гост в предаването за авиация и авиоиндустрия Авиошоу на 18 април 2015 с Александър Богоявленски.
Инцидентът в Алпите, няма да има съществено отражение и авиоиндустрията ще бъде основна по отношение на превозването на пътници между различните континенти, каза Милена Виденова – управител на Coface-България в ексклузивно интервю за Bulgaria ON AIR.
Coface оцени в проучване, че авиопазарът расте, въпреки че е под натиск по отношение рентабилността, включително в Европа.
Как оценявате риска в Европа под натиска на силните превозвачи от Залива?
Конкуренцията ще продължава да се обостря.
Основната тема е дали да се либерализира по-нататък пазарът или не.
Тъй като в момента има частична либерализация.
Със сигурност основният пакет трябва да се държи от европейски инвеститор - 49,9%. За Сащ - 25%.
Страните от Залива искат да придобиват. Те имат компании, които таргетират.
За момента все още няма либерализация по този въпрос.
Но те инвестират много във флотилии, в летища, инфраструктура. Така че този натиск ще продължава в средносрочен аспект.
Ръстът в сектора ще продължи ли да издържа на натиска на свръхкапацитета на флотилиите?
Със сигурност пазарът не търпи вакуум и се намира баланс.
Успешните нискотарифни компании, които привличат повече пътници, защото техният дял расте са тези, които имат нови и сигурни машини.
Тъй като там основната ориентация е върху ценовия сегмент, а не толкова върху бранда.
Сега разбира се се очаква да се затегнат и мерките по отношение сигурност и чисто човешкият фактор също да бъде взет под внимание що се отнася операционен риск.
Който и да е инвеститор или партньор дойде ще каже - ок, ще го направя тук, ама вие ще ме обезпечите ли с кадри?