През последната година има увеличение на приходите от такси от въздушен транспорт, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на 54-тата годишна конференция на Международната федерация на асоциациите на ръководителите на полети (IFATCA), предаде агенция Фокус. По думите му увеличението на работните места в "Ръководство на въздушно движение" ще е функция от нарастването на трафика.
"Не можем да кажем точно с колко. Ако от 40-60% се увеличи трафикът, пропорционално на този трафик ще се увеличи и капацитетът на служителите." - каза министър Московски.
Със сигурност няма да се налага да се дават средства само за назначаване на допълнителен персонал, защото увеличението на трафика води след себе си до допълнително събиране на повече такси, обясни министър Московски. По думите му през последната година има наистина увеличение на приходите от такси от въздушен транспорт.
Планираме увеличение на работните места за ръководители на полети от 40-60% в периода 2015-2017 година след откриването на летището в Истанбул, допълни Московски. Той коментира, че сега през българското въздушно пространство за едно денонощие преминават около 1700 самолета, а в натоварените около 3000.
Въпреки зачестилите инциденти в авиационния бизнес, въздушният транспорт остава най-сигурен, подчерта Московски. Според него технологиите, които навлизат в различните сектори ще бъдат едно сериозно предизвикателство и пред авиационния бранш.
"Имам възможността да наблюдавам и другите сектори в транспорта – сухопътния, въздушния и водния и считам, че технологиите, които навлизат в тези други сектори ще бъдат едно сериозно предизвикателство и пред авиационния бранш." - заяви министър Московски.
"Вероятно във всички държави ръководство на въздушно движение се намира формално под шапката на някое от министерствата. Искам да поздравя екипа на Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение” за професионализма, с който успяват да поддържат устойчиво и да създават предпоставки това движение да бъде една от най-устойчивите без значение от политическата обстановка." - допълни Московски.
Министър Московски заяви, че е убеден, че има много предизвикателства, които трябва да намерят решение и то с помощта на професионализма на хората, които са се събрали на това събитие.
Министър Ивайло Московски изтъкна, че ключов момент за развитието на един от приоритетните проекти за нашата страна – DANUBE FAB е успешното въвеждане в края на миналата година на два трансгранични сектора между България и Румъния. Той уточни, че това е първото установяване на трансгранични сектори в рамките на функционалните блокове въздушно пространство в Европа. Тази инициатива допълнително оптимизира мрежата от въздушни трасета, носи реални икономии на гориво, спестява полетно време и намалява вредното въздействие върху околната среда, заяви още той. Въвеждането на тези сектори е и демонстрация на отличното сътрудничество между партньорите в DANUBE FAB.
Министър Ивайло Московски каза още, че в рамките на DANUBE FAB ДП „Ръководство на въздушното движение“ (ДП РВД) продължава с внедряването на елементи на въздушно пространство за свободно планиране на маршрута и обслужването на линии за предаване на данни между пилотите и земята, като част от Междинната програма за разгръщане на SESAR.
Проектът SESAR е технологичният стълб на Единното европейско небе. Неговата цел е да обезпечи ЕС с висококачествена инфраструктура за контрол на въздушното движение, която ще даде възможност за безопасно и екологосъобразно развитие на въздушния транспорт.
ДП РВД ще продължи да бъде активна част от изпълнителното ниво на разгръщането на програмата SESAR, като вече са проведени поредица от срещи, на които са очертани възможностите за бъдещо сътрудничество.
България за първи път е домакин на годишната конференция на Международната федерация на асоциациите на ръководителите на полети, която представлява повече от 50 000 ръководители на полети в 131 държави. Събитието се организира от Българската асоциация на ръководителите на полети и ще се проведе в периода от 20 до 24 април в София. Основната цел на форума е да се направи анализ на извършените през изминалата година дейности от Федерацията и да се определят политиките, които трябва да се изпълняват до следващата конференция.