Френски прокурор: Катастрофата на полет 4U 9525 е умишлена

Коментар на Андреа Ротман за телевизия Bloomberg от Париж

26.03.2015 | 17:06 Редактор: Георги Стоянов
Френски прокурор: Катастрофата на полет 4U 9525 е умишлена

Към нас се присъединява Андреа Ротман, която следи аеро космическата индустрия за Bloomberg News от Париж. Андреа, следихме пресконференцията и това са наистина невероятни детайли, които имаме от френския прокурор. Очевидно вторият пилот умишлено е катастрофирал този самолет. Какво още знаем за това?

Андреа Ротман: Знаем, че обикновено има двама пилоти в кабината за управление. Единият от тях е излязъл, вероятно, за да отиде до тоалетната, което е нормална процедура, но когато се е опитал да се върне, той се е оказал заключен отвън от другия пилот.

Още по темата

В същото време, пилотът, който за момента е управлявал, е поставил самолета в режим на спускане.

Те могат да преценят от звукозаписа, за той е поставил самолета в режим на рязко спускане.

Когато пилотът, който е бил отвън е разбрал, какво се случва, той се е опитал да влезе, но за съжаление вратата е имала механизъм, който в случай на терористична атака позволява на хората в кабината да я залостят, така че никой да не може да влезе.

Така че имаме сценарии, при който самолетът е започнал да се снижава рязко. Хората са разбрали, какво се случва.

Определено другият пилот, стюардесите и пасажери са се опитали да разбият вратата, за да влязат и да направят нещо.

Вратите в самолетите след 9/11 обаче са проектирани достатъчно солидни. След атентатите те промениха цялата процедура около кабината за управление.

Андреа, знаем че има протоколи. Ако сте летели на самолет тук в САЩ, знаете, че когато видите пилот да излиза от кабината, стюардесата влиза, а количката за храна се поставя пред вратата, така че никой да не може да приближи. В същото време стюардесата остава в пилотската кабина, така че там винаги има двама души. Така че колко необичайно е, че този пилот е напуснал кабината и е оставил другия пилот сам?

Андреа Ротман: Незнам, какви са правилата във всяка страна, но определено, ако единият пилот е останал сам, съответните регулации са го позволявали.

Нормално е той да може да остане сам само за половин минута. Отвън ще има стюардеса, която ще наблюдава.

За съжаление обаче тук имаме ситуация, при която единият пилотът е останал сам и е бил в състояние да катастрофира самолета.

Това ще повдигне много сериозни въпроси около системата за сигурност в кабината за управление.

Иронично е, че тази система е била създадена, за да предотврати терористични актове като този на 11 септември, но вместо това тя е помогнала за това, старшият пилот да неуспее да се върне и да спаси самолета.