Въпросителните около катастрофата на самолета на Germanwings остават
Коментар на Томас Сакуър, консултант на Frost & Sulllivan Aerospace & Defense за телевизия Bloomberg от Лондон
25.03.2015 | 15:23
Автор: Георги Стоянов
Говорим за тези трагични събития за семействата, за хората, които са засегнати - човешкият аспект на тази трагедия, за която Керълайн току що разговаря с наш колега в Париж. За съжаление Марк трябва да поговорим и за рисковете за репутацията на засегнатите компаниите. Вчера видяхме, как Lufthansa и Germanwings сложиха в Twitter акаунтите си черни иконки, в знак на траур.Какво се случва в подобни моменти в авиационния сектор? Имаше редица подобни инциденти в авиацията. Каква е оценката ви за цията?
Томас Сакуър, консултант на Frost & Sulllivan Aerospace & Defense: Аз мисля, че А320 са много надеждни самолети. Не е имало много инциденти с тях през годините. Тези самолети летят от 1988.
Още по темата
Така че от статистическа гледна точка самолетът е много надежден. Lufthansa, Germanwings, една от дъщерните компании на Lufthansa, нямат подобен инцидент в историята си.
Така че и тук говорим за много надеждни авиолинии. Това също така е и първата катастрофа за нискобюджетна авиокомпания в Европа.
В този контекст, мисля, че инцидентът е много необичаен и въпреки че репутацията на Germanwings може да пострада, брандът Lufthansa е много силен. Освен това те не са пярко замесени в инцидента.
Това са само хипотези и спекулации, но фактът, че имаме това 8-минутно спускане и нито един сигнал за помощ, нито едно обаждане до диспечерите от пилотите, имате ли някакво предположение, какво може да се е случило?
Томас Сакуър: Много трудно е да се каже. Обикновено подобни неща се случват заради комбинация от фактори.
Нещо може да се обърка и да повлече след себе си серия други събития. За момента знаем, че времето е било хубаво.
Определено не става въпрос за сблъсък, защото други самолети не са замесени в инцидента. За момента да правим заключение обаче би било малко прибързано.
Томас, очевидно А320 има феноменално добра статистика по отношение на сигурността. С този самолет обаче наскоро имаше инцидент и в Азия. Сега това е втори инцидент с този толкова широко разпространен самолет. Какво означава това за индустрията? Какво се случва в сектора в моменти като този? Инцидентът с полета на Air Asia, последван от този. Има ли протокол, който да бъде следван по отношение на A320 или те ще изчакат инструкции от Airbus, въпреки че все още незнаем, какво точно се е случило?
Томас Сакуър: Мисля, че първо трябва да разберем, какво се случва с разследването.
След като разберат, какво е станало, тогава те могат да модифицират самолета, ако причината се окаже техническа, за което за момента нямаме данни.
За момента наистина е трудно да кажем, какво авиокомпанията може да направи.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК