fallback

Google е най-привлекателната компания за студентите в САЩ

Балансът между личния и професионалния живот остава ключов критерий в избора на работно място

31.03.2015 | 16:13 Автор: Мариета Иванова

Google е компанията, която най-много студенти по бизнес специалности в САЩ оценяват, че най-добре съвместява целите и мечите им. Това показва годишното проучване на лидера в брандирането на работодатели Universum Global. В проучването са включени топ 100 работодателя от САЩ, пише в LinkedIN Джон Бърн, бивш редактор на Businessweek. Според получените данни почти една трета от запитаните студенти от бизнес специалности са посочили Google - 23.08%. След технологичния гигант в предпочитанията се нарежда компанията Уолт Дини с 19.37%, Apple с 13.89%, Nike с 12.88% и J.P. Morgan с10.17%.

В търсене на обяснение какво е това, което привлича предпочитанията на студентите Бърн се фокусира върху принципите, възможностите и възнаграждението. В тази връзка той дава за пример популярният слоган на Google – „Не бъди зъл” ( Don’t be evil”). Мисията на компанията е основана на по-мащабна визия от просто осигуряване на краткосрочна възвращаемост за акционерите, отбелязва още авторът.

Вместо това, подобно на Apple, Google се фокусира върху разрушаване на границите, осигуряване на по-голям достъп до информация, който насърчава развитието на образованието и отприщва потенциала на потребителите, отбелязва Бърн. В тази връзка той споменава предимствата на търсачката на Google в откриването на информация, разработваните от компанията карти, приложения за игри и дори проект на самоуправляваща се кола. Социалните пакети като комфортни офиси, абонаментни карти за фитнес и много други са само част от екстрите на Google. Наред с тях, Бърн отбелязва, че компанията предоставя възможност 20% от работното време да бъде инвестирано в работа по мечтани проекти.

От цитираната публикация в LinkedIN става ясно, че проучването е проведено в рамките на три месеца и е започнало през миналия октомври. В него са се включили 81 707 студенти от 366 университета и 25 606 специалности.

Forbes отбелязва, че на студентите е предложен списък с 230 работодателя и са им зададени въпроси къде искат да работят най-много, както и къде мислят да кандидатстват за работа. В проучването  Universum Global питат и за това какви са приоритетите на студентите за работното място. И резултатите показват, че най-голяма тежест получават фактори като баланса между личния и служебния живот и сигурността на работното място. Посвещаването на дадена кауза е поставено на трето място и преди интелектуалното предизвикателство и лидерската позиция, отбелязва Forbes. Медията отбелязва, че подкрепящото лидерство е поставено на първо място сред качествата на компанията, докато етичните стандарти се нареждат на опашката.

 

fallback
fallback