Рокади в ръководствата на БДЖ и летище София извърши транспортният министър

12.09.2014 | 16:31 Редактор: Ирина Георгиева
Рокади в ръководствата на БДЖ и летище София извърши транспортният министър

Рокади в ръководствата на БДЖ и летище София извърши транспортният министър. Сменен е целият директорски борд на държавните железници, а работата на новия ще се следи под лупа, заяви пред БНТ министър Николина Ангелкова.

По думите й, съкращения в БДЖ трябва да има - но не в експлоатационния персонал, а в централната администрация, която наброява 1100 души. 

"В момента в централната администрация работят 1100 души, сред които основно експерти, счетоводители и т. н., което е абсолютно ненужно. Инициативата започва от нас“, каза Ангелкова. 

Не се предвижда съкращение на експлоатационния персонал.

Преди няколко дни ЕК излезе със становище, че е допустима държавната помощ от 172 млн. лв., с която ще бъдат покривани стари задължения на дружеството към кредитора KfW Bankengruppe.

Предстои тепърва да се формализира процедурата  в ЕК, което отнема време, включително поради смяната на Комисията, уточни министърът.

„Вече спокойно можем да водим преговори с кредиторите на БДЖ“, коментира Ангелкова. Междувременно превозвачът ще плаща редовно всеки месец малка част от задълженията си - по 3 – 4 млн. лв.на месец и така ще е до края на годината.

Транспортният министър съобщи, че следващата стъпка е да се закупи нов подвижен състав, заради безопасността на движението.

Продължават и ремонтите на съществуващите мотриси, допълни Ангелкова. На този етап обаче не може да се разчита на европари, заяви министърът. 

Около 3,2 млн. лв. са необходими за възстановяването на железопътната инфраструктура след последните наводнения, каза още Ангелкова. 

Финансираните с европейски средства жп участъци трябва да са готови до края на 2020 г., дотогава трябва да има и нови мотриси, посочи тя.

Запитана има ли риск за проекти по ОП  „Транспорт“, Ангелкова посочи лот 4 на магистрала „Струма“, лот 1 на магистрала „Марица“, от жп проектите – участък 2 по линията Септември – Пловдив (Пазарджик - Стамболийски), участък 3 от проекта Пловдив – Бургас (Церковски – Карнобат – Бургас) и Първомай – Свиленград (който бе финансиран по ИСПА).  По някои от тези отсечки се обмисля дали да бъдат прекратени договорите с изпълнителите. „Следва да се засили желанието на строителя да работи, тъй като му се плаща. Прекратяването на някои договори е съвсем реалистична мярка“, каза тя.

За 2015 г. по програмата трябва да бъдат усвоени 1,5 млрд. лв., допълни Ангелкова.

Тя декларира, че пътят Видин-София ще се строи, за което са започнали преговори с ЕИБ.

Още по темата

За нов член на Съвета на директорите на „Летище София“ ЕАД е назначен Владимир Зиновиев, на мястото на Динко Желев, съобщи МТИТС.

Според биографията, предоставена от ведомството, Зиновиев е доктор по Международно право и международни отношения, с три магистърски степени - по Международни отношения, Международни икономически отношения и Българска филология. Започва своята кариера през 2000 г. в германската правителствена Агенция за техническо сътрудничество. Професионалният си опит е натрупал в компании от секторите телекомуникации и енергетика.