Snapchat, частната технологична новостартирала компания, която може да удвои скоро оценката си, бе основана преди четири години.
На 18 февруари 2015 се появиха съобщения, че Snapchat започва нов кръг на финансиране, което може да повиши оценката компанията от Лос Анджелиз до 19 млрд долара.
Това е малко под оценката на Tesla Motors и над Symantec.
Ако стигне до тази цифра, Simantech би станал третият най-високо оценен стартъп, който не търгува дяловете си публично.
Според сп. Форчън потребителската база на компанията е над 100 млн души, но точната цифра не се съобщава официално.
LinkedIn има около 200 млн потребители и 33 млрд долара пазарна капитализация
Twitter-300 млн потребители и около 30 млрд пазарна капитализация
Facebook - 1,4 млрд потребители и 212 млрд пазарна капитализация.
Snapchat е позната на всички като смартфон приложението за изпращане на снимки и видео, които се самоунищожават след 10 секунди.
Компанията беше основана през 2011 година, а в момента нейните потребители изпращат по 700 милиона снап съобщения всеки ден. В началото на тази годиа фирмата обяви, че иска да развие услугите си и да предложи по задълбочено съдържание и предложи на пазара Discover.
Това е съвместен проект с 11 медийни компании, сред които CNN, Vice и Comedy Central.
Съдържанието се предлага по нов модел, в т. нар. "издания".
Те имат живот от 24 часа и са насочени към по-младата аудитория.
Статистиката сочи, че 86% от потребителите на Snapchat са под 37-годишна възраст.
През 2013 година Facebook направи оферта за придобиването на Snapchat за 3 милиарда долара, но те отказаха и вместо това успяха да наберат със собствени усилия 10 милиарда долара от инвеститорите.
Сега компанията ще потърси нов кръг от финансиране, след което пазарната й оценка може да достигне 19 милирда долара.
Това ще я превърне в третия най-успешен стартъп след услугата за наем на автомобили Uber и китайския производител на смартфони Xiaomi, който има подкрепата на няколко инвестиицонни фонда."