Оценката на Snapchat може да стигне 19 милиарда долара

Приложението вече се радва на 100 милиона активи потребители месечно

18.02.2015 | 11:57 Редактор: Велко Каменов
Оценката на Snapchat може да стигне 19 милиарда долара

Snapchat ще набере средства в пореден кръг на частно финансиране, който може да оцени компанията на 19 милиарда долара, съобщава Bloomberg. Това ще направи приложението за споделяне на снимки, които изчезват след като са видени, третата най-скъпа компания, която все още не е излязла на борсата, в света.

Оценката може да изглежда налудничава, защото Snapchat все още не генерира приходи и печалби. Популярността на приложението обаче расте с всеки изминал ден и то вече се радва на 100 милиона активни потребители месечно. Броят им е 10% от броя на активните потребители на Facebook месечно.

Инвеститорите изглежда залагат на това, че след като в Snapchat започнат да се появяват реклами, компанията ще печели пропорционално на Facebook, чиято оценка е малко над 200 милиарда долара.

От тази гледна точка оценка от почти 20 милиарда долара за Snapchat не изглежда толкова фантастично.

Не се знае обаче дали този бизнес модел ще проработи, защото, за разлика от Facebook, Snapchat не събира данни за потребителите си, които да помогнат при таргетирането на рекламите, правени на платформата.

Още по темата

Това може да направи рекламите в Snapchat много по-евтини и компанията да не успее да отговори на очакванията на инвеститорите.

Пол Кедроски от Bloomberg намира и друго обяснение за апетита към Snapchat – синдромът FOMO, или страхът да не пропуснем нещо.

Кедроски анализира, че наличието на много свободен капитал на световните капиталови пазари кара инвеститорите да искат да притежават дял във всички известни нови технологични компании и да се страхуват да не пропуснат възможност. 

Инвестиционните решения в такива случаи нямат общо с представянето на компаниите и приходите им. Просто големи инвеститори искат да добавят определени имена към инвестиционните си портфейли, поясни Кедроски.