Можете ли да работите добре в екип, да взимате решения и да решавате проблеми? През следващата година това ще бъдат най-търсените умения, на които ще залагат работодателите при подбора и наемането на току-що дипломирали се, пише във Forbes Сюзън Адамс. Следващите по важност умения са: способност за комуникация с хора вътре и извън организацията.
Работодателите държат още новите попълнения към организациите да имат технически умения за съответната работа, но това се оказва на по-заден план в претенциите им при подбора в сравнение с работата в екип, способността да се взимат решения, да се общува, както и уменията за планиране и поставяне на приоритети в работата.
Адамс цитира данните от проучване сред 260 работодателя в САЩ, според което най-търсените дипломи отвъд Океана през 2015 ще бъдат тези за бизнес и инженерни специалности, както и за компютърни и информационни науки.
Резултатите от допитването очертават следния списък с топ 10 на качествата, на които работодателите ще обръщат внимание по време на подбора следващата година:
1. Способност за работа в екип
2. Способност за вземане на решения и разрешаване на проблеми
3. Способност за устно общуване с хора вътре и извън организацията
4. Способност за планиране, организиране и залагане на приоритети в работата
5. Способност за усвояване и обработка на информация
6. Способност за анализиране на количествени данни
7. Технически умения за съответната позиция
8. Вещина в работата със софтуерни програми
9. Способност за създаване и/или редактиране на писмени доклади
10 Способност за продажби и влияние над други хора.
Добрата новина за току-що завършите, според Адамс е, че без значение какво са завършили- дали антропология, френска филология или компютърни науки, достатъчно е да бъдат усвоени топ пет от уменията в представения списък, за да бъде привлечено вниманието на работодателите следващата година.
В този смисъл, ако търсите работа опишете в биографията или мотивационното си писмо колкото е възможно повече от тези умения, проявени от вас в даден момент от обучението ви или в миналия ви опит, и ще се придвижите стъпка напред към интервюто за работа.