Важно е да останем с лице към клиентите: Кинг
Основателят на King of Shaves, Уил Кинг коментира британската икономика, бизнес климата в страната, бъдещето на компанията си и къде вижда възможности в бъдеще в студиото в Лондон с Анна Едуардс и Марк Бартън в предаването на Bloomberg ТВ "Countdown." (Source: Bloomberg)
Още по темата
Да започнем с атмосферата за растеж във Великобритания. Как я усещате - вие от години управлявате компания в тази страна.
Основах King of Shaves преди 21г в началото на 90те. Това имаше рецесия.
Бях вчера на един икономически форум и май сега нещата са доста неутрални спрямо растежа. Данните не показват никакъв особен растеж. Брадите не растат, защото това ни е бизнесът. Икономически, политически, има несигурност, не само във Великобритания, но и в света.
Вие правите отстъпление, оттегляте се, след 21г. Това не прилича ли на действията на Брансън, който отстъпи от Virgin? Знам, че двамата сте свързани по много причини, за които ще говорим по-късно. Защо абдикирате?
Аз направих една стратегия - да я наречем така - и я представих на моя дългогодишен директор Енди Хил, който е с мен от 19г.
В последните години работихме по нов продукт заедно с Енди. Винаги съм знаел, че не съм човекът, който ще напише епитафията "Родих се, видях, обръснах се и умрях".
Догодина ставам на 50. Има още толкова много възможности пред мен - толкова много неща стават. Аз имам страхотен екип, който ще развива бизнеса. И затова реших, че е крайно време.
Намираме се в процес на продажба през инвестиционната банка William Blair.
Имаме голям интерес към нашия бизнес във Великобритания. Заради това, което става в САЩ с Dollar Shave, с Harry's, абонаментите онлайн..
.. Алтернативните бизнес модели, плащате абонамент и ви изпращат принадлежности за бръснене, каквито искате. Вие имате абонаментна услуга. Как се променя секторът към този модел?
Има много неща ме интересуват в икономиката. В областта на посредничеството и какво прави интернет с него.
Целият бизнес модел на абонаментите е интересен. Мъжете се бръснат и имат нужда от принадлежности - всяка седмица, всеки месец, и могат да имат всичко само чрез натискане на бутон и доставка у дома. Вместо да ходят в голям магазин и да пазаруват - удобно е.
Когато съкратите посредника, можете да спестите пари
Dollar Shave в САЩ набра 75 млн долара, с което направо поряза сериозно Gillette и разви отношения с 1,1 млн мъже в страната.
Но те продават и по-евтино. Отчасти заради намаляването на посредника и разходите, отчасти и заради простия продукт. Dollar Shave каза - спрете да плащате за бръснарски принадлежности, които не ви трябват. Вашата самобръсначка сред тях ли е?
Имаме самобръсначка с - 6 или 8 ножчета - много прилича на Gillette. Къде сме ние като отзиви за продукта ли? Всичко е наред. Тук става дума за патенти. А много от патентите на Gillette са изтекли или изтичат догодина.
И конкуренцията тръгна към продукти, които са - да кажем - сравними с тях.
Ние, с нашия продукт, просто слагаме вода и се бръснем под душа. Така направих тази сутрин. Това е патент, който е валиден до 2031.
Винаги ще става дума да извадиш по-добър продукт на пазара. А всички други самобръсначки на света използват технология, измислена през 1976!
Какво е бъдещето на компанията? Развивате ли се в други сектори? Какви са ви дългосрочните планове? Лицензи?
Интересно, че го казвате, патентите и интелектуалната собственост се пренебрегват, а точно това има стойност.
Точно затова компании за мобилни телефони като Apple и Samsung са толкова ценни. Заради патентите.
Има много приложения за тази технология. Бих искал да инвестирам в някои допълнителни продукти.
Сега съм в преговори с много известен спортист за това как можем да използваме тази технология в техния сектор.
Не е Роджър Федерер! Трябва да е някой друг. Него вече го взеха.
Да, взеха го.
Но да се върнем към бизнеса. Това е бизнес на патентите. Има бранд, свързан с него. Учил съм механика в университета в Портсмут през 80те. Исках да правя яхти. И затова гледам не само брандовете, не само продажбите.
А Hyperglide-технологията е произведена във Великобритания.
Вие сте искали да правите яхти, били сте в тази индустрия и тя още ви интересува. Вие сме и малко авантюрист. Вие сте 74-ти на опашката за Virgin Galactic. Този проект обаче има известни неприятности заради катастрофата. Това притеснява ли ви? Още ли искате да пътувате в космоса?
Да, още искам. Още имам хаштаг в туитър 74-ти турист на Virgin Galactic. Записах се преди седем години.
Става дума за това да не спираш, да не се отказваш, на търсиш екзотични материали, напреднала технология. Не непременно за хора като мен, които да се разхождат нагоре-надолу за кратко време.
Тук става дума за изстрелване на сателити на ниска орбита, особено около Африка, за интернет. Много ефективни.
Винаги има причина защо нещата вероятно се получават и защо хора като мен участват. Аз съм инженер, това ме е събирало с изключително интересни хора. Много интересни материали. Желая всичко най-хубаво на екипа на Galactic.
И да си преодолеят трагичния инцидент.
Вие общувате с клиентите си, нали? Туитър, социални медии. Колко е важно това за брандовете?
Според мен има огромно значение. Ние губим много доверие в последните 6г. - заради банките, финансовите институции, политиците - всички.
Аз или фирмата ми се свързва с клиентите ни, а те са стотици хиляди, които купуват всяка седмица от нас, и им даваме информация.
Ние сме King of Shaves, в края на краищата!
В наши дни, когато никой не знае какво става, когато до шест месеца ще има парламентарни избори, а никой не знае какво искат хората и никой не е готов да го покаже..
В света на бизнеса е много важно да покажеш човешко лице, да покажеш искреност и отговорност към клиентите.
Защото цялата среда, в която живеем, в която делим на добро и зло, чрез внезапни промени на мнението, трябва да си част от разговора или ще останеш изолиран и после не се знае какво може да стане.
Още по темата
Струваше ми 35 долара през 1995. Купих го по телефона, с карта Visa..
Трябваше да купя още няколко. Имаме страхотен трафик. Много е добре като SEO в Google.
Имаме още няколко.. никога не се знае.
Нищо не е невъзможно.. Просто го направете.
Перефраза на два прочути бранда.
Постоянно следвайте промените. Има толкова много, което се случва във финансите в момента по отношение на краудфъндинг, P2P кредитиране, FinTech.. Всякакви .. Но най-важното - приемайте и се радвайте. Животът е за радост, не за тежък труд..
.. Добре обръснат!