Икономиката на Китай: на ниска предавка

23.09.2014 | 14:25
Икономиката на Китай: на ниска предавка

Коментар от Пекин на Стивън Енгъл за Енджи Лау, в студиото на Bloomberg в Хонконг.


На какво се дължи този най-нисък резултат за последните 4 месеца? Да не би китайската икономика да остава без гориво?

Имах подобна кола през 80-те. Никога нямаше гориво, защото нямах пари и винаги беше на ниска предавка, защото беше VW Rabbit.

Определено не работят всички цилиндри, нека продължим още малко анализа. Механиците работят по въпроса, но не очаквайте голямо ускорение с турбото.

Индексът на мениджърските покупки за септември не е много добър.

През август падна до най-ниските нива за 3 месеца – 50,2.

Докато средните прогнози за септември е да достигне 50.

Това е точно над линията, която разделя разширяването и свиването.

Все едно е заседнал на паркинг: използвах още едно сравнение.

Последният път, когато вървеше на заден ход, беше през май, тогава имаше целеви стимул: банките повишиха настроенията.

Но оттогава виждате сами – движението е само надолу, до сегашното 50: цифрите, които излязоха тази сутрин.

 

Още по темата

Нека използваме поредните сравнения, да използваме цветен шаблон. Можем ли? Имаме последните данни от China Beige Book и положението е доста невзрачно. Какво значи това?

Да, всъщност това е цветът на една предишните ми коли.

Бежов Chevrolet Station Wagon.

Както и да е.

Beige Book пусна доклада си от Китай, публикувани от Ню Йорк, и написаха, че икономиката тук е „заседнала на ниска предавка“.

Това са техните думи и поради тази причина ние използваме всички тези автомобилни сравнения и термини. 

Има затруднения в жилищната индустрия с недвижими имоти за продажба на дребно, растежът на инвестициите също е забавен, вземането на коли под наем се е увеличило.

Броят на компаниите, които кандидатстват и вземат банкови заеми остава на критичния минимум. 

Да го кажем по друг начин – фирмите реагират на несигурните времена като стоят настрана от това.

Това означава ли, че се нуждаем от високо-октаново гориво?

..Трябва да престана с това..

Не, във всички случаи, не!

В доклада се казва, че маржовете на корпоративната печалба, всъщност са се подобрили и това може да обясни защо Пекин не е склонен да въведе стимули в по-голям мащаб, поне засега.