Air Asia опроверга съобщенията в пресата, че се кани да купува закъсалата японска Skymark.
Според изпълнителния директор на Air Asia Тони Фернандес компанията е насочена към бюджетния си превозвач в Япония.
Вестник Nikkey съобщи по-рано, че Air Asia, най-агресивно развиващата се бюджетна авиокомпания в региона, е в преговори с финансови институции за евентуална оферта за нискобюджетния японски превозвач, с което акциите на Skymark скочиха с 28%.
През юли Skymark предупреди, че не е сигурна дали ще може да продължи да работи, ако трябва да плати обезщетение на Airbus за неизпълнение на поръчката си за шест А380.
Авиокомпанията, която не успя да получи финансиране на сделката, заяви, че Airbus иска "огромна компенсация".
Когато съобщението на Nikkey изпрати акциите на Skymark в небето, изпълнителният директор на Air Asia Тони Фернандес опроверга съобщението в Туитър.
"Не съм чувал подобни глупости. Air Asia няма интерес към Skymark в Япония. Работим по новата авиокомпания", написа Тони Фернандес.
През юли Air Asia съобщи, че планира нискобюджетна авиокомпания в Япония заедно с най-големия онлайн търговец в страната, Rakuten и други компании във втория си опит да излезе на японския пазар.
Skymark е привлекателна със своите 36 слота на летище Ханеда.
Анализаторът на Goldman Sachs Кения Мориучи съобщи в бележка до клиентите си, че вижда нищожен шанс за такова придобиване, докато Skymark е смятана за финансова здрава, защото регулациите не предвиждат слотовете автоматично да се прехвърлят на Air Asia, съобщава Ройтерс.
Според Брендан Соби, гл. анализатор на Center for Aviation има нужда от диверсификация.
"Има нужда да диверсифицира имвън ЮИ Азия, където ситуацията става проблемна и възможностите за растеж вече не са толкова гигантски, но не на всяка цена и не при всеки риск", каза Соби за Ройтерс.
Освен новата бюджетна авиокомпания в Япония, Air Asia направи и дъщерна компания в Индия, където се изправя пред силна и установени конкуренти.