Зеб Екарт от студиото на Bloomberg в Хонконг с анализ на маркетинговите трендове на Световното първенство по футбол в Бразилия.
Представете си, че управлявате топ бранд в Китай. Но по света на ви познават. Какъв по-добър начин да направите бум, освен най-гледаното спортно събитие на света?
Точно така направи китайския гигант в областта на соларните панели Yingli.
Въпреки вълнението от играта, ако разгледате рекламите на спонсорите на стадиона, ще откриете и Yingli. След като бе спонсор и през 2010, сега е един от големите рекламодатели.
Всъщност прочутият стадион Маракана има на покрива си 1500 от неговите панели, генериращи енергия. Компанията е сложила големи реклами и на самия стадион, излъчва ги и по телевизията.
Това е част от голямата маркетингова кампания на китайските соларни компании, защото индустрията се пренасочва от компаниите за доставка на комунални услуги към потребителския сектор.
Бурноразвиващият се и силно конкурентен германски пазар през 2011 привлече много китайски компании, които спонсорираха отборите от Бундеслигата. Сред компаниите бяха Suntech, Junkosolar, които решиха тогава да навлязат на този пазар.
И не само китайските производители на слънчеви панели се появяват на пътеката на славата на Световното.
Ето още няколко фирми, листвани в Хонконг, които рекламират и дори печелят от участието си във футболния шампионат. Това твърди нов анализ, направен от Nikkey Asian Review.
Търсенето на телевизори, както можете да очаквате, е голямо. Затова и китайските производители на телевизори рекламират - Skyworth Digital, Suning. И двете компании реализираха ръстове в Хонконг.
Suning Commerce е най-големият търговец в Китай на домакински електроуреди. Nikkey Asian Review смята, че ще продължи да расте.
Какво ще кажете и за бирата? Нали трябва да вдигнете тост за победата или евентуално за победения отбор.
Продажбите за първото тримесечие показват, че китайските спортни брандове "показват признаци на възстановяване и компаниите очакват още ръст тома лято от Световното по футбол в Бразилия, съобщава China Daily.