Глобалната перспектива: реклама

Зеб Екарт, Bloomberg Хонконг

25.06.2014 | 11:02
Глобалната перспектива: реклама
Глобалната перспектива: реклама

Зеб Екарт от студиото на Bloomberg в Хонконг с анализ на маркетинговите трендове на Световното първенство по футбол в Бразилия.


Представете си, че управлявате топ бранд в Китай. Но по света на ви познават. Какъв по-добър начин да направите бум, освен най-гледаното спортно събитие на света?

Точно така направи китайския гигант в областта на соларните панели Yingli.

Въпреки вълнението от играта, ако разгледате рекламите на спонсорите на стадиона, ще откриете и Yingli. След като бе спонсор и през 2010, сега е един от големите рекламодатели.

Всъщност прочутият стадион Маракана има на покрива си 1500 от неговите панели, генериращи енергия. Компанията е сложила големи реклами и на самия стадион, излъчва ги и по телевизията.

Това е част от голямата маркетингова кампания на китайските соларни компании, защото индустрията се пренасочва от компаниите за доставка на комунални услуги към потребителския сектор.

Бурноразвиващият се и силно конкурентен германски пазар през 2011 привлече много китайски компании, които спонсорираха отборите от Бундеслигата. Сред компаниите бяха Suntech, Junkosolar, които решиха тогава да навлязат на този пазар.

И не само китайските производители на слънчеви панели се появяват на пътеката на славата на Световното.

Ето още няколко фирми, листвани в Хонконг, които рекламират и дори печелят от участието си във футболния шампионат. Това твърди нов анализ, направен от Nikkey Asian Review.

Търсенето на телевизори, както можете да очаквате, е голямо. Затова и китайските производители на телевизори рекламират - Skyworth Digital, Suning. И двете компании реализираха ръстове в Хонконг.

Suning Commerce е най-големият търговец в Китай на домакински електроуреди. Nikkey Asian Review смята, че ще продължи да расте.

Какво ще кажете и  за бирата? Нали трябва да вдигнете тост за победата или евентуално за победения отбор.

Продажбите за първото тримесечие показват, че китайските спортни брандове "показват признаци на възстановяване и компаниите очакват още ръст тома лято от Световното по футбол в Бразилия, съобщава China Daily.

 

Още по темата

Yingli Green Energy Holding Co Ltd е официален спонсор на Световното по футбол и неговите реклами се виждат на стадионите заедно с тези на McDonald’s и Visa.

Броудкастърите също трупат добри резултати от рекламните приходи по време на финалите на Световното. Големият сайт за видео в Китай, Leshi, очаква 16 млн долара, а China Central Television, който има ексклузивните права за излъчване на мачовете от Световното в континентален Китай, се очаква да реализира 50% по-високи приходи в сравнение с шампионата преди 4г., когато събра 240 млн долара, според компанията за инвестиционни анализи Zacks, цитирана от China Daily.

Wagon Enterprise в Донгуан, провинция Гуанджоу, която произвежда продукти за Световното първенство, е направила над 1.5 млн модела на купата и още 400 предмета, показва проучване на вестника.

Анализаторите от Moody's Investors Services твърдят, че китайската икономика може да спечели повече от Бразилия от това Световно първенство, въпреки че по-внимателен анализ не подкрепя това твърдение.

Повечето китайски компании, печелещи от Мондиала са от сферата на производството. Като производители на оригинално оборудване /OEM/ за големите международни брандове, техните печалби са малки в сравнение със собствениците на бранда.

За Световното през 2010 в Южна Африка китайските компании произведоха вездесъщите и шумни вувузели и ги продадоха на чуждестранните търговци на цена от 2 юана (0.32 щ.д.). След това вувузелите бяха продавани на дребно по 6.40 щ.д. на улицата в Южна Африка и дори по 16 щ.д. в специализираните магазини в страната.