Коментар на Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в КНСБ след решението на министъра на транспорта към субсидията на БДЖ да бъдат преведени 40 млн лв, обявено на 16 януари 2015. С Петър Бунев разговаря Ивайло Лаков в предаването на Bulgaria On Air, Денят он ер, на 16 януари 2015.
Синдикатите са доволни от решението за увеличение на субсидията на БДЖ с 40 млн лв.
Според тях това ще даде глътка въздух на министъра да развие плана за железниците.
„Това като първа стъпка е добре, но за нас остава по-важно какъв план ще се приеме и какво ще съдържа той“, каза Бунев.
В момента БДЖ не е в добро състояние и наливането на пари, както и радикални мерки като спирането на влакове не създават баланс.
Министър Московски съобщи пред парламентарната комисия по транспорт, че в момента компанията има 565 млн лв задължения, от които 109 млн за „Товарни превози“.
През 2014 загубата на „Товарни превози е била 12 млн лв, а загубата на „Пътнически превози“ - 15 млн лв.
Правителството реши на 12 януари да разреди движещите се влакове и да съкрати служители, за да оптимизира разходите. За по-малко от седмица министър Московски се отказа от решението си и в парламента на 16 януари обяви, че влакове няма да бъдат спирани.
Синдикатите признават, че държавата трябва да намали субсидията.
Петър Бунев смята, че балансът „точно сега трябва да се намери“, в дългосрочния документ, който „да направи така, че държавата в следващите години да намали средствата, които ще дава за БДЖ“.
Целия разговор в студиото чуйте във видеото.