Московски: Ще върнем част от спрените влакове
Няма да има повече спиране на влакове и технически, доколкото е възможно, ще бъдат върнати част от спрените влакове. Това коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по bTV. По думите му ръководството на железницата ще анализира всяко едно отделно разписание.
Под думата "реформа" не трябва да се разбира само рязане, съкращение и оптимизиране, подчерта отново министър Московски. Според него, тя се осмисля и с паралелни действия от другата страна - инвестиции, развитие, обновяване.
"Така че, когато постигна съгласие на ниво и правителство, и парламент, да си правят параплелно тези две действия, съм склонен да направя всякакви реформи, било то и непопулярни. Понеже предният мандат направих само едната част, виждам, че резултатът не е кой знае какъв."- допълни транспортният министър.
Парите за железниците са с 9 млн. лева повече, отбеляза министър Московски, но с тази бюджетна рамка в момента, така конструирана - субсидията се намалява.
"171 милиона са дадени миналата година. 180 милиона се дават тази, само че 171 са дадени като субсидия, а сега 180 се дават като 140 плюс 40, като тези плюс 40 стоят блокирани. Така че, на практика, като обща сума с 9 повече, но като реално използваеми пари към днешна дата са с 30 по-малко." - отбеляза министър Московски.
До средата на февруари ще бъде готова стратегията за българските железници, по която да се работи през следващите от 7 до 10 години, отбеляза транспортният министър. По думите му документът ще бъде разработен от МТИСП, НКЖИ и "БДЖ Холдинг".
"Стратегията ще включва в себе си вероятно и допълнителна оптимизация, но от другата страна ще има компенсаторни механизми, ще има инвестиции, ще има нов подвижен състав и ще се осмисли, всъщност. Милиард и половина евро се правят за програмния период, инвестиции в НКЖИ." - коментира министър Московски.
Транспортният министър отбеляза, че влаковете се връщат, защото за момента няма друга алтернатива.
"На практика, ако имах шинобусите, които в момента сте показали на този екран, или съгласувана алтернативна схема с автомобилен транспорт да се извозват хората, тогава щях да ги спра и нямаше да ги връщам. Но в момента нито имам готовност и, всъщност, в началото това ни беше и дебатът, че каквато и да е посока на оптимизация или на съкращение, тя има нужда от преходен период, за да създадем алтернатива. В момента нямам никаква друга алтернатива освен губещите влакове." - подчерта министър Московски.
Транспортният министър изрази надежда, че догодина ще има обществена поръчка за шинобуси.
/Снимка: Архив/
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК