Airbus даде оптимистична прогноза за развитието на авиосектора на Салона в Бурже/Le Salon du Bourget 2015. В този епизод на предаването за авиоиндустрия на Bulgaria ON AIR Авиошоу ви представяме подробности за участието на европейския гигант на най-голямото изложение за авиация в света.
Джон Лихи: търговски директор на Airbus:
Това, което наистина виждаме, е много по-сериозен растеж на година след година, най-вече сред развиващите се пазари по света. И добрата новина е, че от 7.3 милиарда души население на Земята днес, над 6 милиарда живеят в развиващите се пазари, а които 1 милиард са тук, в Западна Европа, Северна Америка, Япония, Австралия… Нивото на растеж е значително по-високо на развиващите се пазари, отколкото на развитите такива. 25% от населението в развиващите се пазари, е пътувало със самолет през 2014 година. Но ако погледнем напред в края на 20-годишния период на прогнозата ще видим много интересни числа. Сега Индия, която е на 15 място, след 20 години ще е почти там, където днес се намира Китай, а в същото време Китай ще е там, където днес са Съединените щати.
Един от ключовите показатели е това, къде се намираме днес. 6.2 трилиона пътникокилометра или за сравнение, това е 12 пъти повече от 70-те години, когато стартират полетите с Боинг 747.
Индустрията наистина се е променила през годините. Всъщност, предстоят й още промени. На всеки 15 години размерът й се удвоява, така че след 20 години очакваме увеличение с около 2 и половина пъти или 150%. Пътническите самолети с над 100 места са над 17 000 в момента в света, като броят им ще се удвои до над 35 000, което означава, че ще имаме нужда от около 32 000 нови пътнически самолета.
Разбира се, имаме и товарни самолети, като за 20-годишния период на прогнозата към световната флота ще се добавят още 800 такива машини. Това означава, че от производителите ще се изискват 32 600 нови самолета за периода. Всъщност, ако трябва да сравним прогнозата с миналогодишната за същия период от 20 години, то днес предвиждаме, че нуждите ни ще са с около 1200 самолета повече. Разпредели по категории, това са около 23 000 самолета с една пътека – с почти 1000 повече от миналогодишните прогнози.
Това е много важно, когато хората казват, че светът се придвижва напред. Сега говорим за 20-годишна прогноза, но още по-важният въпрос е какво се случва за по-кратки периоди и аз мисля, че един от ключовите показатели, които трябва да гледаме, е растежът на БВП. Ако експертите прогнозират ново пропадане, каквото видяхме през последните 10 години мога да ви уверя, че и авиационният сектор ще пропадне заедно с него. Но, ако перспективата е за 3% растеж, авиоиндустрията ще остане със силни позиции.
Вижте целия епизод на предаването, сниман по време на Салона Бурже 2015 във видеото: