Франция потвърди ангажиментите си към А400М
Франция демонстрира възможностите на А400М, военният транспортен самолет на Airbus по време на Авиосалона в Бурже 15-21 юни 2015.
В присъствието на министъра на отбраната Жан-Ив Льо Дриан бронирана машина VBCI - на въоръжение във френската армия - неколкократно бе товарена и разтоварвана от А400М.
Министър Льо Дриан реши да задържи А400М след фаталния инцидент с този модел транспортен самолет в Испания на 9 май 2015.
"Имаме пълно доверие в самолета и начина, по който работи след инцидента показва вярата ни в него", каза мениджърът на програмата А400М за Франция.
Още по темата
В началото на юни се заговори за провал на програмата и дори бе обявена за "прокълната". След премиерата си през 2001 самолетът претърпя серия от неудачи.
На 9 май 2015 в Испания три от четирите двигателя на самолета аварираха.
Според Лоран Коле-Бийон, който отговаря за поръчките вDirection Generale de l'Armement /DGA/ "Причините за катастрофата може да се търсят в зле направена модификация на FADEC /Full authority digital engine control/ и, вероятно, в грешка при производството".
AirbusGroup изпрати препоръка за проверка на двигателите. Моделът, който се разби в Испания е същият тип FADEC като този, разработен в Малайзия и Турция, т.е. различен от шестте френски самолета, които са натрупали 10 000 летателни часа", каза Коле-Бийон.
През юли 2015 Франция ще получи доставка "на няколко самолета", съобщи Томас Ендерс, главен изпълнителен директор на AirbusGroup.
А400М, направил първи полет през 2009 е най-скъпата програма в Европа.
В момента летят 12 самолета А400М в 7 страни.
Поръчани са 174 А400М.
Екипът на Авиошоу бе на мястото на събитието - очаквайте специалните предавания от Авиосалона в Бурже 2015.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК