fallback

Слънцето на Испания в бутилка и влак до Китай

Bloomberg с репортаж за новия Път на коприната - железопътна линия от Испания до Китай

07.08.2015 | 12:53 Автор: Виктория Крумова

Брад Ходсън, Bloomberg: Всички на борда на Железния път на коприната. Влакът свързва източните брегове на Китай с Иберийския полуостров и носи най-доброто от Европа.

Ли Куан, губернатор на провинция Джейджанг: Както е казал Уилям Шекспир, виното Херес е слънцето на Испания, събрано в бутилка. Днес влакът, пълен с испански слънчеви лъчи, пътува чак до Китай.

Брад Ходсън, Bloomberg: Испанското вино и зехтин са сред продуктите, предназначени за новозабогатели клиенти от Китай.

Джан Руиджи, Mundiver, компания за внос и износ: Предлагаме тези продукти, за да популяризираме испанската култура и кухня. След като пристигнат в Китай, намираме агенти, които да ни помогнат да ги разпространим и да ги рекламираме.

Брад Ходсън, Bloomberg: Европейската търговска връзка е от ключово значение за Китай и икономическото й развитие. Преди време единствената редовна железопътна линия стигала само до Германия. По-дългите линии означават, че Китай е най-големият търговски партньор на Испания извън Европейския съюз.

Още по темата

Пътят е почти 13 000 км и минава през осем страни. Отнема между 18 и 21 дни, но това спестява около десет дни време за шипинг, както и проблеми със сигурността, отколкото при пътуване с кораб.

Марио Естебан, Кралски институт Elcando: Дългият път по море минава през някои изключително деликатни места като Протока Малака и Аденския залив. Какъв  е проблемът? Китай е зависима от стабилността и ако тези места са дестабилизирани, това ще се отрази негативно върху развитието на Китай.

Брад Ходсън, Bloomberg: Друг проблем е цената. Изчислено е, че натоварването на един контейнер на влака струва около $5000 повече, отколкото ако се превозва по море. Въпреки това, някои хора ще кажат, че това е малка цена за испанско слънце в бутилка.  

 

fallback
fallback