fallback

Какви видове лого са избрали кандидатите за президент на САЩ

Bloomberg разговаря с дизайнера Саги Хавив за логата на кандидат президентите на САЩ

10.06.2015 | 16:35 Автор: Виктория Крумова

Али Елкин, Bloomberg: Искам да разбера какво отличава доброто от лошото лого в една предизборна кампания.

Саги Хавив е партньор и дизайнер в Chermayeff&Geismar&Haviv, което изглежда доста забавно място. Вероятно познавате работата им: логото на Chase, Mobil, Библиотеката на Конгреса и много други. Като цяло, какво прави едно лого ефектно?

Още по темата

Саги Хавив, Chermayeff&Geismar&Haviv

Идеята на логото е да помогне на хората да ви запомнят – за добро или лошо. Но едно добро и ефектно лого трябва да е подходящо, просто и запомнящо се.

Ted Cruz. Ако започнем с оформлението, това, което виждаме, е, че има ясен уклон към традицията. Когато мисли за собствените си сили с десните и религиозните консерватори – хора, към които се стреми. Но има и нещо изключително странно в отрязването на звездата. Прилича на осакатена звезда с липсващи крайници. Лошо е.

Marco Rubio. Само малки букви са доста елегантни. Казва, че е лидерът на утрешния ден, млад, много е подходящо. Формата на САЩ обаче, които са огромна страна, смалили са я до размера на точката върху „i“ и така прилича на малък червен кит. Когато логото е смалено, което несъмнено ще се случи,е прекалено малко. Можете да си представите колко малко ще изглежда това нещо визитка. Той е кандидат с доста добри шансове, но няма да спечели заради логото.

Още по темата

Ben Carson. Нямам думи за CarsonAmerica Не знам от къде да започна. Първо, изборът на “А” в Америка вместо “C” в Карсън или нещо друго в името му. Това, което са направили с буквата, е престъпно. От езикова гледна точка, няма никакъв смисъл да се напише „Карсън Америка“. Дали е „Карсън за Америка“ или „Америката на Карсън“ – какво е? Много ми е трудно да говоря за това. Това е най-лошото.

Hillary Clinton. Много е дръзко. Изборът на „Н“ е дързък и казва: „Аз съм модерна“. И стрелката, която означава движение напред. Виждали сме стрелки, например във FedEx, което е много известно лого със скрита стрелка между “E” и „X”. Нещо друго за този знак е, че много стратегически това не е името й. През 2007г. имаше голямо „Хилъри“, сега имаме само Ейч като символ на движение, а не фокус върху личността или името й.

Има промяна. По-корпоративен или комерсиализиран подход към брандинга – дори фактът, че използвам тази дума брандинг - на кандидатите. Наистина всички се опитват да заявят нещо отличително и достойно.  

 

fallback
fallback