Губят ли блясък електромобилите
Автосалон Женева 2015
04.03.2015 | 11:15
Какво стана с революцията на електромобила?
На Автосалона в Женева има много нови модели, но технологията не успява да се наложи.
Губят ли електромобилите част от блясъка си? Ангъс Бенет от Bloomberg TV разговаря с ръководителите на някои от световните гиганти в автоиндустрията.
Джим Фарли, изп. вицепрезидент Ford:
Вижте САЩ. Американската индустрия е 3% електрифицирана от 10г. Преди 10г. имаше 1-2 предложения, а днес има почти 100 модела. И делът е 3%.
Това, което може би ще промени правилата на играта е как ще бъде организирано движението в градските центрове. Дали ще се въведе изискването само електромобили да влизат в центъра. Това може да помогне.
Карл Шлихт, изп. вицепрезидент Toyota Европа:
Правим хибриди от 1997 в света и от 2000 в Европа. Примерно миналата година сме продали 178 000 хибрида - това вече е 20% от нашия микс в Европа. Една от всеки пет коли е хибрид.
Карлос Гон, гл. изп. директор Renault-Nissan:
Това се дължи основно за факта, че потребителите смятат, че няма достатъчно добра инфраструктура за зареждане на колите, че електромобилите са скъпи и искат батерията да им дава повече автономия.
Трябва да имаме търпение. Но ще стане.
Карл Шлихт, изп. вицепрезидент Toyota Европа:
В бъдеще смятаме, че горивната клетка ще бъде елементът, който ще промени правилата на играта. Няма други емисии, освен вода. Има добър обхват.
Карлос Гон, гл. изп. директор Renault-Nissan:
Ако днес е трудно да се открият станции за зареждане на електромобили, които са доста разпространени и се ползват редовно, представете си колко трудно ще бъде да се намерят въглеродни станции. Смятаме, че това е обещаваща технология, но според нас е по-скоро за след 5-10г, отколкото за днес.
Вижте моделите във видеото.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК