Френският бизнес има проблем с доверието: Ера

05.12.2014 | 16:02
Френският бизнес има проблем с доверието: Ера

Мерседес Ера, основател и главен изпълнителен директор на BETC и изпълнителен президент на Havas за цял свят разговаря в Париж с Каролин Конан от Bloomberg ТВ за бизнс климата във Франция и както означава “Made in France” за световните потребители в предаването “The Pulse.”


Още по темата

Мерседес, родена сте в Испания, но сте много успешна бизнесдама във Франция. Кажете ми кои са главните предизвикателства, ако искаш да започнеш и да развиваш бизнеса си тук, във Франция.

Не мисля, че моите предизвикателства щяха да са по-различни във Франция или в друга страна. Няма силни препятствия. Това е ясно. Във Франция имаме възможности и креативност.

В рекламата креативността е много силен и важен фактор.

Ако сте наясно какво искате да правите, ако сте сигурен в проекта си, мисля, че ще бъдете обсебен от работата си и ще успеете.

Аз съм обсебена. Искам качество и виждам едно от основните качества във Франция именно много високото качество, защото имаме високи заплати, хората имат възможности.

Но в този случай, ако искате да сте силно конкурентен, трябва да правите все повече и повече качествени продукти.

Същото е в рекламата.

За да защитите креативността си, трябва да имате смелост.

Смелост, за да обсъждате с клиентите. Да можете да кажете: "Не, това не го правим!".

Това е много важно.

 

Но не мислите ли, че някои от проблемите може би са високите данъци или пък липсата на гъвкавост на трудовия пазар във Франция.

И да и не.

Работя в САЩ, в Ню Йорк. Имам две агенции. Нямам проблеми да работя във Франция в тази област.

Мисля, че проблемът е, че Франция е твърде удобна страна.

Хората са доволни, имат силен комфорт. А когато имате комфорт, понякога устоявате да стимула да се движите напред.

Вероятно трябва да станем по-позитивни и да кажем - добре, имаме добра страна и сега ще работим, защото е най-важно да станем силни в света.

Смятам, че имаме най-вече проблем с доверието.


Една от конференциите тук е озаглавена "Французите мързеливи ли са или са умни?" - какъв е отговорът ви?

Между двете крайности. Смятам, че са сравнително умни, но американците също са умни. Не виждам някаква разлика.

Имаме много добро образование и в резултат на това имаме много добри постижения като капацитет, математически способности, и други подобни специалисти. Франция е много силна в това отношение.

Силни сме в  дизайна, декора, естетиката, защото имаме силна култура.

Мисля, че сме сравнително умни. Някой път не сме точно мързеливи, но когато имате много предимства, някой път това ви прави малко по-мързелив. Това е важно.

Но ако сте позитивен с хората, ако решите да спрете, ако имате лидерство, хората работят много.

В моята агенция работят много.


Вие съветвате много френски брандове и американски брандове, работещи във Франция. Например Danone, MacDonald's, Air France. Можем да кажем - повечето от тях. Най-големите френски брандове, основните френски продукти помагат ли на експорта?

Смятам, че хората извън страната са по-позитивни, отколкото хората тук.

Правила съм много проучвания.

Във Франция са позитивни в някои области и негативни в други. Но същото е и в Италия.

Можете ли да си представите един италианец да дойде точно в 9 часа?! Ще дойде сигурно в 11.

Ние имаме също много неща, но забравете за трудностите - мислете за силните страни!

Силните страни са хранителните продукти. Хората са много позитивни към хранителните брандове.

Брандът си е бранд.

Ще спечели не защото е американски или френски, ще спечели, ако помогнете на хората.

Някой път казвам - забравете Франция, забравете САЩ, забравете Англия. Какво ще направите за света? За хората. И това е много важно.

Аз обичам да работя за френски брандове, но обичам да работя и за Disney и MacDonald's.


Вчера казаха, че Франция се страхува от промените. Ще ни кажете ли как помагате на брандове, които се страхуват от промяната?

Във Франция се страхуват от промяната, защото живеем в комфорт. А трябва да вървим напред.

Най-важното за един бранд не е самият бранд, а хората.

Ако хората се движат, това променя отношението им. Те вече не смятат, че всичко е фантастично.

Трябва да се променим, за да се адаптираме към хората. Това е най-важното.