Френският бизнес има проблем с доверието: Ера
Мерседес Ера, основател и главен изпълнителен директор на BETC и изпълнителен президент на Havas за цял свят разговаря в Париж с Каролин Конан от Bloomberg ТВ за бизнс климата във Франция и както означава “Made in France” за световните потребители в предаването “The Pulse.”
Още по темата
Мерседес, родена сте в Испания, но сте много успешна бизнесдама във Франция. Кажете ми кои са главните предизвикателства, ако искаш да започнеш и да развиваш бизнеса си тук, във Франция.
Не мисля, че моите предизвикателства щяха да са по-различни във Франция или в друга страна. Няма силни препятствия. Това е ясно. Във Франция имаме възможности и креативност.
В рекламата креативността е много силен и важен фактор.
Ако сте наясно какво искате да правите, ако сте сигурен в проекта си, мисля, че ще бъдете обсебен от работата си и ще успеете.
Аз съм обсебена. Искам качество и виждам едно от основните качества във Франция именно много високото качество, защото имаме високи заплати, хората имат възможности.
Но в този случай, ако искате да сте силно конкурентен, трябва да правите все повече и повече качествени продукти.
Същото е в рекламата.
За да защитите креативността си, трябва да имате смелост.
Смелост, за да обсъждате с клиентите. Да можете да кажете: "Не, това не го правим!".
Това е много важно.
Но не мислите ли, че някои от проблемите може би са високите данъци или пък липсата на гъвкавост на трудовия пазар във Франция.
И да и не.
Работя в САЩ, в Ню Йорк. Имам две агенции. Нямам проблеми да работя във Франция в тази област.
Мисля, че проблемът е, че Франция е твърде удобна страна.
Хората са доволни, имат силен комфорт. А когато имате комфорт, понякога устоявате да стимула да се движите напред.
Вероятно трябва да станем по-позитивни и да кажем - добре, имаме добра страна и сега ще работим, защото е най-важно да станем силни в света.
Смятам, че имаме най-вече проблем с доверието.
Една от конференциите тук е озаглавена "Французите мързеливи ли са или са умни?" - какъв е отговорът ви?
Между двете крайности. Смятам, че са сравнително умни, но американците също са умни. Не виждам някаква разлика.
Имаме много добро образование и в резултат на това имаме много добри постижения като капацитет, математически способности, и други подобни специалисти. Франция е много силна в това отношение.
Силни сме в дизайна, декора, естетиката, защото имаме силна култура.
Мисля, че сме сравнително умни. Някой път не сме точно мързеливи, но когато имате много предимства, някой път това ви прави малко по-мързелив. Това е важно.
Но ако сте позитивен с хората, ако решите да спрете, ако имате лидерство, хората работят много.
В моята агенция работят много.
Вие съветвате много френски брандове и американски брандове, работещи във Франция. Например Danone, MacDonald's, Air France. Можем да кажем - повечето от тях. Най-големите френски брандове, основните френски продукти помагат ли на експорта?
Смятам, че хората извън страната са по-позитивни, отколкото хората тук.
Правила съм много проучвания.
Във Франция са позитивни в някои области и негативни в други. Но същото е и в Италия.
Можете ли да си представите един италианец да дойде точно в 9 часа?! Ще дойде сигурно в 11.
Ние имаме също много неща, но забравете за трудностите - мислете за силните страни!
Силните страни са хранителните продукти. Хората са много позитивни към хранителните брандове.
Брандът си е бранд.
Ще спечели не защото е американски или френски, ще спечели, ако помогнете на хората.
Някой път казвам - забравете Франция, забравете САЩ, забравете Англия. Какво ще направите за света? За хората. И това е много важно.
Аз обичам да работя за френски брандове, но обичам да работя и за Disney и MacDonald's.
Вчера казаха, че Франция се страхува от промените. Ще ни кажете ли как помагате на брандове, които се страхуват от промяната?
Във Франция се страхуват от промяната, защото живеем в комфорт. А трябва да вървим напред.
Най-важното за един бранд не е самият бранд, а хората.
Ако хората се движат, това променя отношението им. Те вече не смятат, че всичко е фантастично.
Трябва да се променим, за да се адаптираме към хората. Това е най-важното.
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в
Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК