fallback

Австралия и туризмът – план 2020

Bloomberg разговаря с Джон О'Съливън, управителен директор на Tourism Australia за плановете на организацията

14.10.2014 | 17:06 Автор: Виктория Крумова

Rishaad Salamat, Bloomberg:  От къде идват туристите? Просто ги класифицирай.

John O'Sullivan(изпълнителен директор на Туризъм Австралия, Джон О`Съливан):  Най-голяма част са от Нова Зеландия. Следващите по брой са от Китай, следвани от Великобритания и САЩ. Също така и югоизточна Азия.

Rishaad Salamat, Bloomberg: Кои харчат най-много?

John O'Sullivan:  Китайските посетители.

Rishaad Salamat, Bloomberg: Обясни ни, защото аз мислех, че това са европейците.

John O'Sullivan: Те наистина харчат много. Похарчили са приблизително 5 милиарда долара в Австралия. До 2020 , мился, че ще успеем да увеличим цифрата до 13 милиарда долара.

Rishaad Salamat, Bloomberg: Как минното дело се сравнява с туризма? Защото често говорим за туризма и, че е в застой. Да не би да се забележи и застой при минното дело?

John O'Sullivan: Мога да кажа, че Австралия наистина се превръща в икономика на услугите. Туризъм и всякакви логистични услуги. В тези сфери са наети над 1 милион души и нарастват с 3% на годишна база.

Още по темата

Rishaad Salamat, Bloomberg: Какъв лозунг сте измислили?

John O'Sullivan: Няма друго място като Австралия…

Rishaad Salamat, Bloomberg: Сещам се за нещо като. Няма друго място като Кота Кинабалу.

John O'Sullivan: Наистина няма друго място като Австралия – природна красота от световно ниво, качествена храна и прекрасно вино. Знаем, че хората са гастрономи и на това е заложила последната ни кампания „Ресторант Австралия“.

Rishaad Salamat, Bloomberg: Знам, че Мелбърн има прекрасна репутация, що се отнася до кухнята. Трябва да се опитате да предадете и на другите градове от тази репутация.

John O'Sullivan: Правим го. Австралия има превъзходна кухня и вина. Това може да се види в цялата страна. Мелбърн разполага със страхотни кафенета и ресторанти. Да речем в южна Тасмания можете да опитате страхотно Тасманийско вино… Като цяло, можете да се насладите на кухнята и вината в цялата страна, защото тя е благословена в това отношение.

Rishaad Salamat, Bloomberg: Това всичко е свързано с „Ресторант Австралия“. Какви са най-хубавите дестинации извън градовете?

Още по темата

John O'Sullivan: Според нас, това са места като Тасмания, южна Австралия и долината Бароса. Островите Sunday също са много популярни. Има още много такива дестинации, които са отдалечени от градовете, но същевременно са на час или два с кола. До тях се стига много лесно. А и освен това са много популярни сред туристите.

Rishaad Salamat, Bloomberg: Вашата цел е „Туризъм 2020“. За какви става дума?

John O'Sullivan: Това е много амбициозен план за удвояване на приходите до 150 милиарда до 2020. Ако се върнем към 2009, този растеж беше 2-3% за година. Целта ни е да го удвоим, говорейки за международни туристи. В момента преследваме тази цел.

Rishaad Salamat, Bloomberg: ако се справяте толкова добре с привличането на чуждестранни туристи, защо нещата не стоят така и в международния бизнес?

John O'Sullivan: Аз не мога да коментирам това, защото моята задача е да привличам нови туристи и да популяризирам Австралия.

Rishaad Salamat, Bloomberg: Какво ти докарва главоболие, докато си вършиш работата?

John O'Sullivan: Не мога да кажа, че ми докарва главоболие. Едно от хубавите неща на моята работа е, че продавам прекрасен бранд, продавам фантастични изживявания на останалата част от света. За мен е важно да покрием очакванията на хората за тази страната. Това е по-силно от нещата, които могат да ти докарат главоболие през нощта.

 

fallback
fallback