Авиошоу: Добър старт на годината за Airbus
Епизод 52, 28/2/2016
01.03.2016 | 01:00
Airbus не само запази, но и затвърди лидерската си позиция на азиатско-тихоокеансикя пазар след най-големия авиосалон в региона - в Сингапур. Темите в предаването Авиошоу с Александър Богоявленски на 28 февруари 2016:
- Airbus Neo на европейския консорциум набират скорост и вече превозват пътници по търговски маршрути
- Първа продажба за А380 от две години насам
Още по темата
Airbus бетонира лидерската си позиция на Азиатско-тихоокеанския пазар за нови самолети на авиошоуто в Сингапур. Компанията беше абсолютен лидер по внимание и направени поръчки, но също и по-реализирани и предвидени инвестиции в региона. Европейците успяха да спечелят 421 нетни поръчки от 17 авиокомпании и лизингодатели, като до края на годината могат да се очакват и още. Това са 39% от нетните поръчки на компанията за 2015, когато Airbus получи заявки за нови 1080 самолета.
“Завършихме 2015 много добре, 421 нетни поръчки от 17 клиенти. Това са 40% от нетните поръчки за 2015.
Доставихме 282 самолета на 40 клиенти в региона - директно или чрез лизингови компании, които са около 44%. Този успех е за тясно- и широко фюзелажните семейства", каза Фабрис Брежие, директор на Airbus.
Промените в пътническата авиация никога не са били революционни. Заради строгата регулация нововъведенията отнемат години, а адаптацията на авиокомпаниите е трудна и мъчителна – особено за тези, които не са разполагат с достатъчно свободен финансов ресурс. А такива са над 85% от превозвачите по света. Падащите цени на петрола и бурното развитие на технологиите обаче, обещават да променят традицията.
"Преди 20г. говорех как "пазар номер едно на света е САЩ, следван от Европа, а на трето място е Азия". И след това хората се смееха, като продължихме: "След 20г. пазар номер едно на света ще бъде Азия, а САЩ и Европа ще спаднат в глобален мащаб".
И знаете ли какво? Точно така стана. 29% от всички приходи на пътник на света са в Азия, след това са Европа и Северна Америка, където намаляха.
Какво ще стане в следващите 20% ли? Вижте - 36% от търсенето на пътувания със самолет идва от Азия. Точно тук.
Европа - 21%, надолу. Е, питата е по-голяма, въздушният транспорт се удвоява на всеки 15г., но делът на Европа намалява", каза Джон Лийхи, търговски директор на Airbus.
Според Лийхи "питата става по-голяма, но Азия получава по-голямо парче от по-голямата пита".
През февруари стартираха и търговските полети с един от самолетите, които са предвестник на промяната. Трудно ще различите Еърбъс 320нео на някое голямо летище, защото няма видима разлика от предишното поколение. Голямата промяна се крие под крилата.
"Отношенията ни с Lufthansa датират от 1961. Отношенията ни с Airbus - от началото на 1979. Това е най-дългото и най-ценното отношение, което имаме по света и никога няма да го изгубим. Винаги ще бъдем благодарни за това и ще се отнасяме по същия начин", каза Робърт Ледък, главен изпълнителен директор, Pratt & Whitney.
Новите двигатели на CFM International и Pratt & Whitney предоставят 15% по-добра икономия на гориво, а с цена на барела под 30 долара това би означавало до 30% по-ниски оперативни разходи за операторите на този самолет.
В Луфтханза много добре са запознати с тези данни и затова компанията е първият официален превозвач с новия самолет, който вече обслужва търговски полети в Европа. Сериозни подобрения са направени и в авиониката и системите за контрол на полета, а използваните композитни материали за олекотяване и заздравяване на корпуса са вече в над 40% от конструкцията на самолета.
"Много пъти го повтарям тази сутрин колко се гордеем, че сме първата авиокомпания за А320neo. Мисля, че говоря от името на всички 120 000 души в Lufthansa, когато казвам, че силно се гордеем, че отново сме номер едно. И нека кажем и на Airbus: Европа се гордее с вас", каза Карстен Шпор, главен изпълнителен директор, Lufthansa.
За Еърбъс стратегическото партньорство с Луфтханза означава изключително много. През годините това е авиокомпанията, която осъществява най-много първи полети със самолетите на европейския консорциум, а за повечето от моделите излизащи от Тулуза, германския превозвач е стартиращ оператор.
Още в този епизод на Авиошоу:
- Кое е най-впечатляващото място за селфи с военни самолети в света
- Какво е да излиташ и кацаш в мъглата над София
Гледайте видеото:
Харесайте страницата ни във Facebook
ТУК