Airbus чака заявките за суперджъмбо да се възродят в края на 2015
Лихи, Брежие, Варади, Ал-Бакър в Авиошоу на 4 юли 2015
06.07.2015 | 06:00
Надпреварата през лятото в Париж на авиосалона в Бурже 2015 завърши в полза на европейския консорциум Airbus. Коментар в Авиошоу от 4 юли 2015 на водещия Александър Богоявленски и на президентите на двата основни конкурента на пазара на пътнически самолети в света - Boeing и Airbus за нови поръчки. Изявленията на Ал Бакер от Boeing и Джон Лийхи и Фабрис Брежие от Airbus, както и поръчката, която направи нискоразходният превозвач Wizzair в Париж с коментар на неговия директор Йозеф Варади.
Още по темата
В Бурже президентът на Катар Еъруейз/Qatar Airways, Акбар ал-Бакер, чиято авиокомпания беше най-сериозно представена на изложението с цели 5 активни самолета, успешно балансира поръчките си към двата големи производителя, вероятно за да няма обидени.
Като каза, че неговата авиокомпания очевидно не е поръчала достатъчно самолети на миналогодишното изолжение във Фарнбъро, Ал-Бакер обяви сделка за близо 5 милиарда долара с Боинг за 10 от новото поколение 777-Х и четири товарни 777.
"Днес Qatar Airways обявява, че поръчва на Boeing допълнителни 10 пътнически 777-Х и четири товарни 777 на стойност 4.8 милиарда долара по каталожни цени. Boeing играе значителна роля в историята и развитието на Qatar Airways и ние сме вдъхновени от това.
Доставките на товарните 777 започват от 2017 година, а пътническият вариант ще започне да изпълнява полети за нашата авиокомпания през 2022", каза президентът Qatar Airways Ал Бакър.
Макар вече от почти две години да няма нито една поръчка за гигантът А380, Airbus остава уверен, че до края на година 2015 ще станем свидетели на възраждането на програмата и заявки за поне 20 от така-наречените супер-джъмбо или VLA, което означава “много големи самолети”.
"Важното е, че имаме особено гладко и прогресивно представяне на различните продуктови групи, от което сме много доволни. Ако погледнете към нашия основен конкурент, те имаха една силна сделка с AerCap за Boeing 737 MAX8 и това е. При нас, както виждате, продаваме СЕО-та, НЕО-та, А321, А320 и А330 – представянето е широкомащабно.
Още по темата
24 А330, а през следващите няколко месеца ще станете свидетели на още поръчки за широкофюзелажни самолети, които се договарят в момента, а с увереност мога да кажа, че очакваме нови продажби и на А380 до края на годината", каза търговският директор на Airbus Джон Лийхи.