Американският самолетостроителен гигант Boeing започна сглобяването на новото поколение от най-популярното си семейство - 737 MAX. Работниците в завода на компанията в Рентън, Вашингтон, вече работят по строителството на крилата за първия тестов 737 MAX, който се очаква да полети до края на 2016 година. Крилата са и първият компонент, който ще се сглобява на новата поточна линия на компанията в Рентън. Освен че от Боинг обещават това да е най-високотехнологичния и същевременно най-икономичен самолет от техните семейства до момента, за първи път в производствения процес ще се използват и изцяло роботизирани процеси, каквито отдавна са внедрени в автомобилостроенето например. Такъв процес ще е разпробиването на панелите за крилата и фюзелажа и инсталирането на нитове на някои от не-критичните елементи от конструкцията.
Крилата ще бъдат присъединени към фюзелажа, който също ще се сглобява в новите производствени халета на завода в Рентън, където е базирана и цялата поточна линия за новите серии MAX. Линията ще позволи на работниците да изолират първия прототип от останалата продукция, така че да разучат и усъвършенстват производствения процес, докато заводът продължава да пуска по 42 машини от старите серии месечно.
737 MAX ще използва двигателите CFM LEAP-1B и така-наречените split-scimitar уинглети, които в комбинация ще гарантират съществена икономия на гориво, ефективност и комфорт за пътниците. До момента 737 MAX е натрупал 2 720 поръчки от 57 клиента, а първите доставки се очакват през 2017.