fallback

Eurocontrol за предизвикателствата пред Единното европейско небе

Коментар на Деян Мойсоски, паневропейски координатор на Single Sky в Eurocontrol

27.05.2015 | 17:00

Как Eurocontrol вижда развитието на програмата Единно европейско небе/Single European Sky. Коментар на Деян Мойсоски, паневропейски координатор на програмата в Eurocontrol за лександър Богоявленски в предаването Авиошоу на Bulgaria ON AIR на 23 май 2015.

 

Още по темата

Деян Мойсоски: В Eurocontrol залагаме много на пан-европейските аспекти и измерения в управлението на въздушния трафик, а в настоящия момент това измерение е много важно за нас. Така че това е и една от причините за моето посещение тук, което е техническо посещение в България, по време на което ще имам срещи с Генералния директор на Гражданската въздухоплавателна администрация и Директорът на службата за ръководство на въздушното движение – БУЛАТСА, с които имаме много близко сътрудничество в рамките на региона и в Eurocontrol. Основен повод е обсъждането на технически въпроси и бъдещото ни партньорство, пан-европейските стратегии и бъдещата европейска подкрепа за региона.   Бих искал да добавим малко перспектива по темата за нашите зрители, тъй като те не са толкова добре запознати с инициативата за Единно европейско въздушно пространство. В общи линии това включва дефрагментирането на европейските сектори от въздушното пространство, нали така?   Деян Мойсоски: Да, въпросът за Единното европейско небе сега е от изключителна важност, особено след като той е подложен на много сериозно влияние от страна на външни фактори като украинската криза. Поради тази причина много от плановете ни трябваше да бъдат ревизирани, заради новите коридори и преориентирането на трафика. Това е още по-важно за региона на Югоизточна Европа – България, Румъния, Македония, както и отварянето на въздушното пространство над Косово. Сега тази част на Европа е от ключово значение в икономически план по отношение Управлението на въздушното движение, като се позиционира и в един от най-натоварените райони, като трафик и влияние на разширяването на капацитета.

 

Това е много важно от гледна точка на развитието на мрежата. Тези коридори за важни в пан-европейското измерение и като част от световния трафик. Точно заради това, нашата роля е да подпомогнем изпълнението на стратегията за пан-европейско управление и подход към въздушния трафик и разглеждаме вашата страна, като много важна част от тази стратегия. Както знаете, с развитието на украинската криза сега целият въздушен трафик, който преминаваше над Украина, се отклонява и преминава през Русия, Словакия, Румъния, България и други страни.

Още по темата

Авиокомпаниите също се стараят да не използват маршрутите над Украина при тези обстоятелства. Това е едно от новите условия, към които трябва да адаптираме управлението на мрежата и бъдещото внедряване на регулациите по програмата за Единно европейско небе. През декември миналата година /2014/, европейският комисар по транспорта се съгласи с новия подход на Евроконтрол, според който всички маршрути трябва да се разглеждат като пан-европейски, а това създава ново измерение в бъдещото развитие на система за управление на въздушния трафик.

Влиянието, което това ще окаже в икономически план, трябва да разглеждаме, като добра възможност за оздравяването на системата.

Тези три основни стълба – ефективност на системата, икономически аспект и вероятност от претоварване на трафика – трябва да се наблюдават внимателно в тези ранни етапи от имплементирането на стратегията.

 

Втората част на интервюто с Деян Мойсоски можете да видите тук.

 

Във втората част на предаването е интервюто с Бернхард Водл - директор на Swiss International Airlines за Австрия и Централна и Източна Европа, взето от Авиошоу на летище София по повод подновяването на полетите на Swiss между Цюрих и Согфия през май 2015.

 

Още по темата

Бернхард Водл: Най-големите инвестиции, на които Swiss разчита в историята си, е не само покупката на нови самолети и нови услуги, но и нови дестинации. Затова сме много горди, че пускаме над 30 нови дестинации в Европа и София е една от тях. Всъщност ние се връщаме в София, където виждаме много възможности, много потенциал, както каза и нашият посланик. Има голям брой компании, които работят тук и пътуват между София и Швейцария. Има търсене на полети - не само към Швейцария, но и от швейцарци, които да пътуват към София и България. Освен това бихме искали да предложим на българските граждани добри връзки към други точки на света, защото предлагаме над 100 световни дестинации. Това е и причината да решим да не летим всеки ден по едно и също време, а в различни часове и дни, за да предложим по-добра свързаност с Цюрих и трансферните полети.  

В момента има още една авиокомпания, която лети до Цюрих. Ще имате конкуренция. Как виждате тя да се развие в дългосрочен план? Бернхард Водл: Да, има конкуренция за тези полети, но вярвам, че и двете авиокомпании могат да летят по тази дестинация. Има достатъчно потенциал и анализите показват същото.   Къде е България към момента в плановете на Lufthansa Group, от която е част и Swiss? Бернхард Водл: За Lufthansa Group е много важно да свързва България със света. Предлагаме връзки не само до Мюнхен, Франкфурт и Виена, но и през Цюрих с цял свят. Заедно ние просто искаме да предложим допълнителни услуги и затова правим тази инвестиция и се връщаме в София.

Цялото интервю с Деян Мойсоски от Eurocontrol и Бернхард Водл, Swiss Swiss гледайте във видеото.  

 

fallback
fallback