Компаниите от Швейцария търсят възможност да изнесат част от производството си в други страни, за да компенсират скъпата си валута, каза за Bulgaria On Air посланикът на Швейцария в София Денис Кнобел. Валутният въпрос е проблем за туристическия сектор, призна пред Bulgaria ON AIR посланик Кнобел:
"Затова сме тук днес. Работим повече. Трябва да привличаме туристи, да сме проактивни, да търсим нови пазари. Смятам, че това е нов пазар за нас. Трябва да продаваме и България в Швейцария, защото не е много добре позната.
Разбира се сме нетърпеливи да увеличим обмена на хора, имаме много партньорства. Това обаче не е достатъчно и има реален потенциал в бъдеще", каза посланик Кнобел.
Франкът поскъпна рязко спрямо еврото през януари 2015, което предизвика големи загуби за експортно ориентираните компании от Швейцария. На 15 януари Швейцарската национална банка SNB премахна ограничението на курса на франк спрямо еврото и понижи лихвите по депозитите до минус 75 базисни пункта. От трите най-големи швейцарски компании Novartis изгубиха 9% /23 милиарда швейцарски франка от стойността си, а Roche -8% /15 милиарда швейцарски франка/, акциите на Nestle се понижиха с 6% /15 милиарда швейцарски франка/ и Swatch изгуби 16% от цената на акциите - най-големият спад в историята на компанията.