Шефът на General Motors каза, че цената и пробегът на Chevy Bolt ще привлече потребителите към електромобилите, съобщи Ройтерс.
Мери Бара каза на автосалона в Детройт, че „с над 200 мили и около 30 000 долара след федералните стимули, Bolt EV е първият електромобил, който чупи границите по пробег и цена“.
Неотдавна General Motors инвестира 500 млн. долара в компанията за споделено пътуване Lyft, най-агресивният ход на компанията досега в едно бъдеще, където услугите при поискване застрашават дори притежанието на автомобили.
Запитан кога очаква колите на GM да бъдат предоставени на Lyft, президентът на GM Даниел Анам каза, че „има огромен интерес към колата“.
„Твърде рано е да се каже, защото трябва да видим търсенето от шофьорите на Lyft за такива коли, защото Bolt е разработен за споделено пътуване“.
Когато президентът на САЩ Барак Обама посети автосалона в Детройт на 20 януари, точно една година преди да напусне поста, той се очаква да отбележи колко много се е променила индустрията след 2009, когато й осигури федерално финансиране.
Т.нар. „Детройтска тройка“ автопроизводители постигнаха рекордни продажби и печалби на американския пазар през 2015, но не заради електромобилите или хибридите, а заради растящото търсене на пикапи и спортни коли, подкрепено от ниските цени на горивата, ударили дългогодишно дъно.
В подразделението Buick на GM автопроизводителят показа Envision, внос от Китай, за глямо съжаление на американския синдикат United Auto Workers.
Аман не коментира противоречието с вноса, когато бе запитан, но каза, че Envision представлява растящ сектор на новия автопроизводител.
„Най-горещият сегмент в автоиндустрията в момента е кроусоувърът. Имаме наистина силни премиери с Buick както над, така и под този клас и виждаме големи възможности за продажби в сегмента. Автомобилът се продава чудесно в чужбина и смятаме, че ще бъде приет от американските потребители и нямаме търпение да го докараме в шоурума“.
„Да се заложи на Bolt е умно, дори и електромобилите да не се продават добре и производителите да губят пари“, каза Ерик Ноубъл, президент на The CarLab, консултантска компания в Оринджи, Калифорния, цитиран от Bloomberg. GM изгуби 2 млрд. долара от електрическия EV1, който пусна в началото на 90-те и от хибрида Volt, каза Ноубъл.
"Bolt вероятно също ще донесе загуби, но GM моге да използва колата, за да получи кредити за нулеви емисии в Калифорния и да продължи да продава по-малко енергийно ефективни бензинови автомобили, пикапи и спортни коли“, каза Ноубъл.
Bolt бе показан за пръв път в Детройт миналата година като концептуален модел.