Гласовата поща се превръща в услуга от миналото

Услугата ще изчезне в бъдеще.

09.06.2015 | 16:47 Редактор: Велко Каменов
Гласовата поща се превръща в услуга от миналото

Рами Иносенсио от Bloomberg анализира перспективите пред гласовата поща и все по-малкото ѝ използване. Иноненсио заяви, че гласовата поща вече е започнала да става част от учебниците по история.

Никой вече не използва телеграфа, пейджера и пишещата машина. Гласовата поща също започва да изчезва. Все още сме в началото на процеса, но тенденцията е подхранвана от компании като J.P Morgan, които ще се откажат от използването на услугата за около 136 хиляди от служителите си в сферата на потребителското банкиране. Това са 56% от целия персонал, а така ще бъдат спестени около 3,2 милиона долара. Coca Cola също заяви, че ще направи същото. Компанията ще се откаже от използването на гласова поща в централата си в Атланта, като няколко хиляди служители вече няма да имат служебни гласови пощи. Така ще бъдат спестени 100 хиляди долара. Според информациите Citigroup и Bank of America също обмислят да се откажат от гласовата поща. По този начин тези компании ще спестят пари, но доставчиците на услугата, като Avaya, Cisco, Microsoft, Mitel и NEC, ще загубят.

Докато гласовата поща се използва все по-малко, писането на съобщения става все по-популярно. По-бързо е, а хората все повече разчитат на мобилните устройства. През 2000 г. например в САЩ притежателите на мобилни телефони са изпращали по около 12 милиона съобщения всеки месец, според проучване на Nielsen CTIA, публикувано през март 2015 г. Това обаче е нищо в сравнение с 2014, когато 561 милиарда съобщения са били изпращани всеки месец, което прави почти 500 съобщения на месец на човек, спрямо около 60 само 10 години по-рано.