Крис Рейтър: В сегмента на луксозните коли определено са забелязали успехът на Tesla, като марка, като желана марка, като една марка, която предизвиква интерес.
И те всички се опитват да се борят срещу това. Така че Porsche планира да представи изцяло електрическа кола, с която те искат да конкурират Tesla, възхода на Tesla.
Това също така е игра срещу регулациите, защото на определени пазари като Китай и Калифорния вие трябва да имате изяло електрическа кола, за да се включите.
Така че те се нуждаят от електрическа кола, която да предложат на потребителите и с която да се противопоставят на възхода на Tesla.
Само Porsche ли планират подобна стъпка Крис?
Крис Рейтър: Не, не само. Audi, е друга марка на Volkswagen, както Porsche. И Audi също планират да представят електрическа кола.
Те обявиха каква ще бъде тази кола. Това ще е SUV. Тя ще се появи до 2018. Колата на Porsche ще е на пазара до 2020. BMW вече е на пазара.
Не трябва да забравяте, че Tesla отваря нова гига фабрика. Производството там ще стартира през 2016. През 2020 те искат да произвеждат по 500 хиляди коли.
Така че говорим за навлизане на един голям играч в тази нишата, в която е Tesla – нишата на луксозния сегмент и тази стъпка е насочена именно срещу Tesla.
Това е един доста сериозен ход и Volkswagen навлиза на пазара на електрическите коли доста решително.
Знаем ли някакви подробности за това електрическо Porsche Крис? Как ще изглежда, колко ще струва?
Крис Рейтър: Нямаме подробности за това, каква ще е тази електрическа кола. От Porsche обаче казват, че искат да представят седми модел и намекнаха за това, в каква посока възнамеряват да поемат.
Това може да е една нова Panamera. Ако това, наистина е така, то тогава говорим за директна атака срещу Tesla, защото тя много прилича на модела S.
Audi пък ще атакува модела X в SUV сегмента. Porsche обаче казаха, че искат колата да е и спортна – някъде над Porsche Turbo и под 918.
Това ще е кола, която ще конкурира Ferrari. Така че те ще атакуват това пространство с електрическа спортна кола.
Все още обаче незнаем подробности и Porsche ни държи под напрежение.