Китайският гигант в интернет търговията Alibaba Group Holding инвестира около 200 млн. долара в приложението Snapchat, разбра BBC. Сделката оцени четири годишното приложението за изпращане на снимки на почти 15 млрд. долара, което го прави едно от най-ценните стартиращи предприятия в света.
Snapchat позволява на потребителите да изпращат текстови и графични съобщения, които изчезват след 10 секунди. От ръководството на приложението съобщават, че на ден се изпращат 700 млн. "снапове", а от скоро са започнали да генерират и приходи от реклама.
Оценката за почти 15 млрд. долара поставя приложението на равно с това за таксиметровата услуга Uber и китайският смартфон Xiaomi.
Alibaba инвестира в редица стартиращи предприятия в Китай, а дялът им в САЩ е относително малък. Компанията има инвестиции в приложението за видео разговори TangoMe и Lyft, които са конкурент на Uber.