fallback

MH370 - без отговори една година по-късно

Bloomberg с коментар за новия временен доклад за изчезналия преди година полет МН370

09.03.2015 | 14:32 Автор: Виктория Крумова

Енджи Лау, Bloomberg: Малайзийското правителство разпространи временен доклад за MH370. Каква обаче е новата информация?

Пол Алън, Bloomberg: Енджи, може и да си се надявала, че това ще се случи на 584 страници, но по-голямата част от временния доклад е посветена най-вече на това колко нормален е бил полетът, преди да изчезне. Въпреки това отхвърля така наречената теория за „пилота-измамник“. Според него няма доказателства, че някой от пилотите има общо с изчезването на самолета. Освен това се казва, че батерията на подводния локатор за черни кутии  е изтощена от година, което докладът описва като пропуск. Въпреки това, дори и да е била активна батерията, е съмнително дали би имало някаква полза от нея. Самолетът е летял над южната част на Индийския океан. Обсегът на търсене е много обширен, на места водата там е с дълбочина до 7000 метра, също така има много големи вълни и водата е много бурна. Първоначално търсенето включваше 81 самолета и 85 кораба. В момента има само четири кораба, които претърсват площта от 60 000 квадратни километра, но се очаква търсенето да бъде преустановено през май. Дори и да не открият нищо, австралийският премиер Тони Абът казва, че това няма да бъде краят.

Тони Абът, министър председател на Австралия: Докато има смисъл, търсенето ще продължи. 60 000 квадратни километра е площта на това издирване. Ако то не е успешно, възнамеряваме да претърсим още 60 000 квадратни километра и, както казах, имаме увереност, че ще намерим самолета.

Пол Алън, Bloomberg: Издирването струва 120 милиона долара и засега е най-скъпата подобна операция в историята на авиацията. Докато Тони Абът е оптимист, заместник министър председателят Уорън Трас казва, че търсенето не може да продължи вечно. Енджи.

Енджи Лау, Bloomberg: Транспортният министър на Малайзия също е уверен, че самолетът ще бъде открит.

Пол Алън, Bloomberg: Да, той трябва да го каже публично. В този момент не може да показва, че губи надежда. Той благодари на международната общност за подкрепата по време на разпространяването на временния доклад. Важно е да отбележим, че този доклад не се осмелява да вмени вина или някаква отговорност. Целта му е да служи за превенция на бъдещи катастрофи и инциденти като този. В този смисъл, малайзийският министър на транспорта каза, че предстоят промени за начина, по който международната общност обменя данни за полетите.

Още по темата

Лиау Тион Лаи, министър на транспорта на Малайзия: Не става дума само за системата на проследяване, а също и за черни кутии, както и за сътрудничество и координация между страните, как обменяме данни и информация. Защото, когато става дума за авиационната индустрия, са замесени всички страни. Ще кажа, че това промени световното виждане за авиационна безопасност.

Пол Алън, Bloomberg: Лиау Тион Лаи защити начина, по който Малайзия се справя с инцидента, като каза, че страната е била прозрачна през цялото време. Но ето ни една година и един ден след изчезването на МН370 и все още не знаем нищо.

 

fallback
Още от Техно
fallback