Енджи Лау, Bloomberg: Малайзийското правителство разпространи временен доклад за MH370. Каква обаче е новата информация?
Пол Алън, Bloomberg: Енджи, може и да си се надявала, че това ще се случи на 584 страници, но по-голямата част от временния доклад е посветена най-вече на това колко нормален е бил полетът, преди да изчезне. Въпреки това отхвърля така наречената теория за „пилота-измамник“. Според него няма доказателства, че някой от пилотите има общо с изчезването на самолета. Освен това се казва, че батерията на подводния локатор за черни кутии е изтощена от година, което докладът описва като пропуск. Въпреки това, дори и да е била активна батерията, е съмнително дали би имало някаква полза от нея. Самолетът е летял над южната част на Индийския океан. Обсегът на търсене е много обширен, на места водата там е с дълбочина до 7000 метра, също така има много големи вълни и водата е много бурна. Първоначално търсенето включваше 81 самолета и 85 кораба. В момента има само четири кораба, които претърсват площта от 60 000 квадратни километра, но се очаква търсенето да бъде преустановено през май. Дори и да не открият нищо, австралийският премиер Тони Абът казва, че това няма да бъде краят.
Тони Абът, министър председател на Австралия: Докато има смисъл, търсенето ще продължи. 60 000 квадратни километра е площта на това издирване. Ако то не е успешно, възнамеряваме да претърсим още 60 000 квадратни километра и, както казах, имаме увереност, че ще намерим самолета.
Пол Алън, Bloomberg: Издирването струва 120 милиона долара и засега е най-скъпата подобна операция в историята на авиацията. Докато Тони Абът е оптимист, заместник министър председателят Уорън Трас казва, че търсенето не може да продължи вечно. Енджи.
Енджи Лау, Bloomberg: Транспортният министър на Малайзия също е уверен, че самолетът ще бъде открит.
Пол Алън, Bloomberg: Да, той трябва да го каже публично. В този момент не може да показва, че губи надежда. Той благодари на международната общност за подкрепата по време на разпространяването на временния доклад. Важно е да отбележим, че този доклад не се осмелява да вмени вина или някаква отговорност. Целта му е да служи за превенция на бъдещи катастрофи и инциденти като този. В този смисъл, малайзийският министър на транспорта каза, че предстоят промени за начина, по който международната общност обменя данни за полетите.